ساختمان جدید مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان قم توسط وزیر اقتصاد افتتاح شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
ساختمان جدید مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قم با هدف تسهیل حمایت از سرمایه‌گذاران و ارائه خدمات سرمایه‌گذاری روز پنجشنبه در جریان سفر رییس جمهور و هیات همراه به قم با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، این مرکز که در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم مستقر است، با هدف پذیرش، تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد شده و مرجع هماهنگی متقاضیان سرمایه گذاری خارجی در استان به شمار می‌رود.

مرکز فوق تلاش می‌کند تا با تسهیل و تسریع در امور مربوط به فعالیت سرمایه گذاران خارجی گامی مهم در جهت فعال کردن این ظرفیت بالقوه‌ در توسعه اقتصادی استان قم بردارد.

خدماتی که در این مرکز ارائه می‌شود شامل اطلاع رسانی و ارایه ‌مشاوره های لازم به سرمایه‌گذاران خارجی و انجام هماهنگی‌های لازم در امور مربوط به اخذ مجوزهای موردنیاز از جمله اعلامیه تأسیس، مجوزسازمان حفاظت محیط زیست، پروانه‌های انشعابات، اکتشافات و استخراج معادن از دستگاه‌های ذی‌ربط قبل از صدور مجوز سرمایه‌گذاری است.

در این مجموعه، همچنین هماهنگیِ نمایندگانِ دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در ارتباط ‌با درخواست‌های سرمایه‌گذاری خارجی و حمایت از سرمایه گذار با پیگیری امور مرتبط با ادارات و ارگانهای دولتی نیز صورت می‌گیرد.