دولت سیزدهم برنامه های ویژه‌ای را برای طرح تحول در دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری از اجرایی شدن بعضی از برنامه های طرح تحول در دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: دولت سیزدهم برنامه های ویژه ای را در راستای برنامه هفتم برای طرح تحول در دانشگاه‌ها، طراحی، تصویب و ابلاغ کرده است.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی « ایونا » از کاشان، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه تجلیل از اساتید سرآمد کشوری دانشگاه کاشان ضمن قدردانی از تلاش رئیس و اساتید دانشگاه کاشان در ارتقاء علمی و آموزشی اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه‌های غربی نیز مسیر تحولی و تمدنی دانشگاه‌های کشورمان را در پیش گرفته اند.

معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت علوم طی دو سال گذشته طرح تحول را به سمت برنامه محوری، استادمحوری، شاگرد پروری و اخلاق محوری در پیش گرفته است گفت: با توجه به اینکه اساتید عهده دار مسیر تقویت و تعلیم را در دانشگاه‌ها می باشند، باید از قبل این مسیر به صورت کاملا مشخص مورد تقویت و توجه قرار می گرفت.

عمو عابدینی افزود: دانشجویان برای اینکه بهتر بتوانند با اساتید جلو بروند و عضو هیئت علمی بشوند با تصویب آیین نامه ها برنامه‌های آموزش عالی را برای شکل گیری تمدن محوری در برنامه هفتم آوردیم.

وی یاد آورشد: به منظور تحقق استاد محوری و شاگردی پروری و کمک به استعداد های درخشان در هفته معلم اساتید سرآمد کشوری در دانشگاه‌ها معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری از اجرای بعضی از برنامه های طرح تحول در دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: دولت سیزدهم برنامه های ویژه ای را در راستای برنامه هفتم برای طرح تحول در دانشگاه ها، طراحی، تصویب و ابلاغ کرده است.

حجت الاسلام محمدی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه کاشان نیز به اهمیت علم اشاره کرد و افزود: حضرت علی (ع) در پاسخ به اصحاب خود فرمود، علم برای اینکه میراث انبیا الهی است از ثروت بهتر است، ولی ما میراث قارون و مال اندوزان است و در جایی دیگر فرمود هرچه در مال تصرف کنیم کم می شود، ولی هرچه در علم تصرف کنیم زیاد می شود.

رئیس دانشگاه کاشان نیز ضمن تبریک سالروز شهادت استاد مطهری و روز استادبه گزارشی از فعالیت های دانشگاه کاشان طی دوسال گذشته اشاره کرد و یاد آورشد: با گذشت ۵۰ سال از عمر دانشگاه کاشان، این دانشگاه توانسته خدمات و فعالیت های ارزشمندی را در عرصه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به جامعه علمی کشور ارائه نماید.

عباس کتابی با بیان اینکه با ایجاد پارک علم و فناوری، تفکیک معاونت فرهنگی از دانشجویی، ایجادمعاونت برنامه ریزی، ایجاد دانشکده مدیریت و کار آفرینی، اخذ مجوز ۴ دانشکده، ایجاد پردیس بین الملل، ایجاد آموزش مرکز زبان فارسی، ایجاد مدیریت ارتباط با خانواده و کتابخانه مرکزی، مدرسه اشتغال و راه اندازی کرسی های نظریه پردازی، ایجاد شورای برنامه ریزی و دندانپزشکی، ایجادمعاونت فرهنگی و دانشجویی در دانشکده ها، سازمان سرمایه گذاری و توسعه، پیگیری ایجادصندوق فناوری، راه اندازی هوش مصنوعی و تعامل اساتید با دانشجویان تحول بزرگی در ساختار دانشگاه کاشان بوجود آمد گفت: تجلیل از دانشجویان، اساتید کارکنان به مناسبت هفته آموزش، تجلیل خیرین از دانشجویان برتر پایه های بورسی، جذب ۲۵ عضو هیئت علمی جدید،۴۶ ارتباط دانشجویی و استفاده از ظرفیت هیئت امنا دانشگاه با ۷۱ مصوبه، اضافه شدن ۶ رشته جدید و کیفی سازی آموزش در مقطع کارشناسی از دیگر اقدامات این دانشگاه طی دو سال گذشته می باشد.

رئیس دانشگاه کاشان یاد آورشد: در حال حاضر در این دانشگاه در مقطع کارشناسی۴۸۲۳ دانشجو، ارشد ۲۳۶۹ نفر، دکترا ۸۲۴ نفر ودر مجموع ۸ هزار و۸۱۵ نفر مشغول به تحصیل می باشند که از این جمعیت ۱۲۰۰ نفر دانشجویان خارجی در مقطع ارشد و دکترا می باشند.

 انتهای پیام./

  • نویسنده : سیدمصطفی دولت آبادی