دانشگاه فرهنگیان شهرستان آران و بیدگل افتتاح شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دانشگاه فرهنگیان شهرستان آران و بیدگل با حضور مدیر پردیس و مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره آموزش و پرورش، فرماندهان بسیج و نیروی انتظامی آران و بیدگل، خانواده معظم شهدا و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» در کاشان، دانشگاه فرهنگیان  شهرستان آران و بیدگل  ظهرامروز با حضور مدیر پردیس  و مسئول نمایندگی ولی فقیه  در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان ، امام جمعه ، فرماندار ، رئیس اداره آموزش و پرورش ، فرماندهان بسیج  و نیروی انتظامی آران و بیدگل ، خانواده معظم شهدا و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

علی اکبر رضایی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در این مراسم با بیان اینکه براساس  کلام  امام راحل معلمی شغل انبیااست گفت :  خیلی از افراد خیلی  ساده از کنار این جملات می گذرند  در حالی که این فرمایش حضرت امام  ریشه در آموز های دینی و قرآنی دارد.

فرماندار آران و بیدگل خطاب به دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور گفت : این کشور ساخته نمی شود مگر با همت  خود ما ایرانی ها و خود ما ایرانی ها هم ساخته نمی شویم مگر با آموزش هایی که اساتید دانشگاه و معلمین سرکلاس به دانش آموزان و دانشجویان می دهند.

وی برلزوم نگاه ویژه به فرایند دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و یاد آورشد : فرآینده دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان در مقاطعی بر اساس سیاست های کلی نظام مورد مقام معظم رهبری و مسئولان نظام بوده است.

رضایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه  معلمی یک فن ، حرفه و هنر است گفت : دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان یک هنری را تحت عنوان هنر و فن معلمی را یادمی گیرند ، لذا این تفکر باعث شد  که  نگاه و سیاست گذاری  در دانشگاه فرهنگیان تغییر پیدا کند

فرماندار آران و بیدگل تصریح کرد : همانطور که جایگاه و نقش معلم  بسیار حیاتی و ارزشمنداست باید توجه داشته باشیم که تعامل  جامعه با معلم یک تعامل دوسویه است لذا همانطورکه جامعه باید به معلم احترام بگذارد معلمین نیز باید بدانند  که ارزشمندترین ، گران ترین  و مهم ترین سرمایه جامعه به عنوان امانت ۱۲  الی ۱۸  سال  در دست آنها است.

وی بخش عمده ناهنجاری های جامعه را زاییده آموزش ها و تربیت های غلط در مدارس دانست و یاد آورشد : گرچه نباید نقش سایر عوامل تربیتی در مدارس را نادیده گرفت اما قابل پذیرش برای ما نبود که در نظام آموزش توسط  بعضی از معلمین  بزرگواری که در نظام اسلامی ایران  تحصیل و استخدام شدند   وحقوق می گیرند مطالبی را به جوانان آن هم درسنین زیر۱۵ الی ۲۰ سال ارائه شود که  شایسته این نظام نبوده است .

رضایی ، یاد آورشد : گرچه دولت در مقام حاکمیت وظیفه دارد نسبت به تامین رفاهیات عزت معلم را داشته باشد اما نگاه به امکانات و منابع  دولت  هم از یک سو باید مورد توجه باشد.

فرماندار آران و بیدگل تصریح کرد : نباید بعضی از مسایل و مشکلات معیشتی بهانه برای بعضی از افراد در گفتن مسائلی که به نفع نظام نیست باشد که نتیجه آن را در اغتشاشات سال های گذشته دیدیم .

اننهای پیام./