تقدیر از فعالیت‌های شهرداری قم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت/ نقش المان‌های ورودی در رعایت مسائل فرهنگی در قم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس شورای اسلامی شهر قم از فعالیت‌های شهرداری قم در نصب المان‌های شهدا در عوارضی، تغییر تابلو میادین شهر و نصب تابلوهایی مزین به تصاویر شهدا و نصب المان بزرگ ورودی شهر تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، محسن محرری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت حجاب و کنترل هنجارشکنی‌ها اظهار داشت: فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت حجاب سرلوحه کار شورای اسلامی شهر قم است.

وی آغاز فصل گرما را عامل گسترش هنجارشکنی‌ها در بوستان‌ها دانست و افزود: از مدیریت شهری می‌خواهیم نسبت به اجرای فرمان مقام معظم رهبری اهتمام بیشتری داشته باشند و در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: باید نظارت بر بوستان‌ها بیشتر شود و سازمان فرهنگی شهرداری برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بوستان‌ها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

وی با یادآوری نام شهر قم به‌عنوان “ام القرای” جهان تشیع گفت: انتظارها از شهر قم فراتر از شهرهای دیگر است و باید مسائل فرهنگی و دینی در این شهر مشهودتر دیده شود.

محرری خواستار توجه بیشتر شهرداری به مسائل فرهنگی شد و بیان کرد: تبلیغات شهری مکمل کارهای فرهنگی بوده و باید فضای شهری متناسب با هویت شهر قم طراحی شود و برای این مهم لازم است روابط عمومی شهرداری، سازمان فرهنگی اجتماعی و سازمان سیما و منظر نیز به این مهم ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که فضاسازی شهری متناسب با فرهنگ انقلابی و دینی باشد زائران نیز متوجه خواهند شد باید در شهر قم مسائل اسلامی و حجاب و عفاف را بیش از سایر شهرها رعایت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه از نصب تابلوی شهدا از عوارضی کاشان تا عوارضی تهران تشکر کرد و گفت: باید برای این اقدامات جهادی در شهرداری از حوزه خدمات شهری و سازمان سیما و منظر شهرداری تشکر کنیم و می‌خواهیم سرعت اجرای این طرح افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: همچنین تغییر تابلو میادین شهر و نصب تابلوهایی مزین به تصاویر شهدا قابل‌تقدیر بوده و نصب دروازه‌های ورودی‌های شهر می‌تواند در رعایت مسائل فرهنگی در شهر قم تأثیر زیادی داشته باشد.

محرری در پایان به اجرای طرح حجاب و عفاف در کشور نیز اشاره کرد و گفت: شورای شهر قم حمایت خود را از سردار رادان برای اجرای طرح عفاف و حجاب اعلام کرده و باید نسبت به هنجارشکن‌های فرهنگی و دینی برخورد لازم انجام شود.