تقاضای کارگران‌ پیمانکاری کشت و صنعت کارون برای تبدیل وضعیت
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
گروهی از کارگران پیمانی واحد صفافی انبار (شکر سفید) و کیسه گیر مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر پیگیر تبدیل وضعیت شغلی خود شدند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، منابع کارگری در مجتمع کشت وصنعت کارون گفتند: صبح امروز شنبه (۱۱اردیبهشت ماه) شماری از کارگران واحد صفافی انبار (شکر سفید) و کیسه گیر مجتمع کشت و صنعت کارون که تحت مسئولیت پیمانکاران مشغول به کار هستند، با حضور در محدوده مجتمع خواستار پیگیری وضعیت شغلی خود با کارفرما شدند.

یکی از کارگران گفت: اعتراض امروز ما کارگران صفافی انبار (شکر سفید) و کیسه گیر به مشخص نشدن وضعیت شغلی‌مان است. ما به دنبال تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانکاری به قرارداد مستقیم هستیم.

به گفته وی، کارگران پیمانکاری که در مجتمع کشت و صنعت کارون به شغل صفاف شکر سفید و کیسه گیری فعالیت دارند نسبت به کارگران قرارداد مستقیم، از بسیاری مزایا مزدی محرومند و امنیت شغلی نیز ندارند. درخواست این گروه از کارگران از مدیریت مجموعه عقد قرارداد سالانه است تا امنیت شغلی داشته باشند.

طبق اظهارات این کارگر؛ کارگران کیسه گیر مسئولیت پرکردن شکر و دوختن کیسه‌های پرشده از شکر را برعهده دارند و کارگران صفافی مسئولیت چیدن منظم بسته‌ها، کیسه‌ها و کارتن‌ها را در انبار برعهده دارند. آن‌ها خواهان تبدیل وضعیت و عقد قرارداد با شرکت تامین نیرو هستند که طرف قرارداد با کارفرمای اصلی است.

  • منبع خبر : ایلنا