تشکیل ۳۵۴ تعاونی برای نوسازی بافتهای فرسوده در ۳۵۴ محله تهران
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
وزیر کار گفت: حدود ۳۵۴ محله مشمول این طرح می‌شوند و به این منظور۳۵۴ شرکت تعاونی تشکیل خواهد شد. منابع آن هم منابع تلفیقی است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت کار و شهرداری تهران در خصوص نوسازی بافتهای فرسوده تهران، صبح امروز در وزارت کار برگزار شد.

در این برنامه صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در جمع خبرنگاران در خصوص این تفاهم‌نامه گفت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه توسعه‌ی بخش تعاون است. جمهوری اسلامی بر سه بخش دولتی، خصوصی و تعاون پایه‌ریزی شده و طبق هدفگذاری، ۲۵ درصد از اقتصاد کشور باید مشمول بخش تعاون شود.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه برای تشکیل تعاونی‌های مسکن در محلات کم‌برخوردار و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کلانشهر تهران است.

مرتضوی گفت: حدود ۳۵۴ محله مشمول این طرح می‌شوند و به این منظور۳۵۴ شرکت تعاونی تشکیل خواهد شد. منابع آن هم منابع تلفیقی است.

وی بیان کرد: بحث نوسازی و تغییر کاربری و تراکم و معابر و …. با شهرداری تهران و تسهیلات لازم نیز از طریق منابع نهضت ملی مسکن و از سوی بانک توسعه تعاون و سایرین تامین خواهد  شد. امیدواریم این طرح با همت شهرداری و بخش تعاون عملیاتی شود.

وزیر کار گفت: پیش‌بینی اولیه حدود ۵هزار واحد است که در گام‌های بعد توسعه خواهد یافت.

مرتضوی بیان کرد: یکی از موتورهای محرک اقتصاد کشور صنعت ساختمان است که هم به توسعه اقتصاد کشور و هم توسعه تعاون کمک می‌کند.

مرتضوی در خصوص آورده‌ی مردم برای این طرح گفت: هزینه‌های تمام شده و تخفیفات داده شده محاسبه خواهد شد و معادل قیمت تمام شده منهای ۴۵۰میلون تومان تسهیلات دولت باید به صورت گام به گام آورده‌ی مردم باشد.

  • منبع خبر : ایلنا