ترجمه کتاب جامعه‌شناسی غذا و کشاورزی توسط مرکز تحقیقات استان مرکزی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع‌طبیعی استان مرکزی گفت: کتاب «جامعه‌شناسی غذا و کشاورزی» با مضمون امنیت غذایی نوشته مایکل کارولان (2023) استاد دانشگاه کلرادو توسط اعضای هیئت علمی این مرکز ترجمه شد.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، غلامرضا گودرزی افزود: کتاب «جامعه‌شناسی غذا و کشاورزی» به عنوان اثر فاخر سال ۱۴۰۲ از سوی انتشارات زیست فناوری انتخاب شد و توسط این انتشارات که وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، چاپ و منتشر شد.

وی ادامه داد: این کتاب با ارائه مباحثی در حوزه‌های مطالعاتی مختلف از جمله عدالت غذایی، امنیت غذایی و تغذیه، رژیم‌های غذایی پایدار، حاکمیت غذایی، جامعه‌شناسی زیست‌محیطی، کشاورزی و مطالعات فرهنگی منبع مطالعاتی مناسبی برای سیاست‌گذاران، تصمیم‌گیرندگان حوزه کشاورزی، دانشجویان، مروجان و بهره‌برداران است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع‌طبیعی استان مرکزی اظهار داشت: انتخاب، چاپ و انتشار کتاب «جامعه‌شناسی غذا و کشاورزی» با توجه به اهمیت امنیت و حکمرانی غذایی در سند برنامه هفتم توسعه کشور و راهبرد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تات، یک اقدام بسیار ارزشمند از این مرکز بوده است.