بیمارستان‌های تامین اجتماعی از نظر تجهیزات مشکلی ندارند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مهدی ناقوسی گفت: تجهیزات پزشکی ما به‌روز است و مدیریت‌های درمان هر سال بازنگری می‌کنند و اگر به جایگزین نیاز باشد این اتفاق می‌افتد. هتلینگ بیمارستان‌ها از سال ۹۳ شروع شده و حدود ۷۰درصد بیمارستان‌های ما هتلینگ خوبی اجرا شده است. استانداردسازی اورژانس‌ها را آغاز کردیم و این در خیلی از شهرها آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، مهدی ناقوسی (مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی) در اولین جلسه سراسری کمیته بیمه و درمان گفت: در درمان مستقیم نزدیک به ۴۰۳ مرکز درمانی داریم که از این تعداد ۷۸ بیمارستان، ۵مرکز جراحی محدود و ۳۲۰ مرکز سراپایی داریم همچنین حدود ۴۶هزار نفر کادر درمان داریم. از اواخر سال ۹۸ درگیر بیماری کرونا بودیم. بیش از ۳۲۰هزار بیمار بستری شده کرونایی در سازمان تامین اجتماعی درمان گرفتند و از کادر درمانی و پشتیبانی شهیدان سلامت بسیاری در این راه دادیم.

وی گفت: آنچه درمان مستقیم ما را تهدید می‌کند بحث کای حرفه‌ای است. کای حرفه‌ای که ما به پزشکان خود در درمان مستقیم می‌دهیم بابت هر یک کا ۱۴هزار و ۹۰۰تومان است که از این مقدار ۹۰درصد پرداخت می‌شود. درحالیکه ما یک نهاد عمومی غیردولتی هستیم و کای نهادهای عمومی غیر دولتی مثل ارتش ۵۸هزار و صد تومان است. به همین دلیل نگه داشتن پزشک در مراکز درمانی ما با کای ۱۴هزار و ۹۰۰ تومان بسیار سخت است.

ناقوسی گفت: ما برای این قضیه جلسات متعددی داشتیم و طرح دادیم و درخواست ما این بوده که حدود ۵۰درصد کای حرفه‌ای نهادهای عمومی غیردولتی را به پزشکان متخصص بیمارستان‌های ملکی خود بدهیم که البته هنوز به نتیجه نرسیده اما آن را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم پزشکان خود را نگه داریم.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: مشکل دیگر در جذب پزشکان این است که سالهاست در تامین اجتماعی استخدام پزشک انجام نمی‌شود. آقای دکتر اسلامی تلاش کردند و مصوبه‌ی تبدیل وضعیت پزشکان را به هیات امنا داده‌اند و اگر آن‌ها موافقت کنند ما این مشکل را نیز حل خواهیم کرد.

ناقوسی به بحث یکپارچگی درمان اشاره کرد و گفت: ما طرحی را داریم که نه هیات مدیره‌ای و نه ملکی است. ما در این طرح اختیاراتی به رئیس بیمارستان و مدیریت درمان داده‌ایم این طرح به مدیرعامل ارسال شده و امیدواریم ایشان آن را تائید کنند.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه ساخت و سازهای ما ناشی از فشارهای سیاسی نبوده است، گفت: ما ۲۰۲ پروژه‌ی عمرانی داریم که عمدتا تحت تاثیر سطح‌بندی بوده‌اند.

ناقوسی گفت: تجهیزات پزشکی ما به‌روز است و مدیریت‌های درمان هر سال بازنگری می‌کنند و اگر به جایگزین نیاز باشد این اتفاق می‌افتد. هتلینگ بیمارستان‌ها از سال ۹۳ شروع شده و حدود ۷۰درصد بیمارستان‌های ما هتلینگ خوبی اجرا شده است. استانداردسازی اورژانس‌ها را آغاز کردیم و این در خیلی از شهرها آغاز شده است.

وی گفت: بیمارستان‌های ما از نظر تجهیزات، فضای فیزیکی و هتلینگ قابل رقابت با بسیاری از بیمارستان‌های دیگر است. مشکل ما بیشتر جذب پزشکان است که به دنبال حل آن مشکل هستیم.

  • منبع خبر : ایلنا