بلاتکلیفی ۳۱ کارگر «پارس پامچال» برای دریافت ۸ ماه معوقه/ کسی پیگیر وضعیت ما نیست
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
حدود ۳۱ کارگر «پارس پامچال» که برای دریافت حقوق و پرداخت حق بیمه بلاتکلیف شده‌اند، بارها به نهادهای مختلف مراجعه کرده‌اند اما تاکنون از این رایزنی‌ها نتیجه‌ای حاصل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، منابع کارگری در کارخانه پارس پامچال اعلام کردند: بارها برای پیگیری مطالباتمان به مسئولان استان قزوین و فرمانداری مراجعه کرده‌ایم اما جز وعده پیگیری مطالباتمان، کاری برای ما انجام نمی‌دهند.

این کارگران گفتند: حدود ۸ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌ایم و بیمه‌هایمان ۱۰ ماه به تاخیر افتاده است. به هر مسئولی هم شکایت می‌کنیم فقط شنونده است و اقدامی نمی‌کند.

به ادعای آنان، تعداد زیادی از کارگران این کارخانه با سوابق کار ۱۵ تا ۲۰ساله به دلیل نگرانی بابت از دست دادن شغل، مشکلاتشان را از طریق نامه یا حضوری به گوش مسئولان می‌رسانند اما کسی برای پیگیری وضعیت کارخانه و کارگران آن اقدامی انجام نمی‌دهد.

به گفته یکی از کارگران کارخانه رنگ ورزین پارس پامچال، جدا از مسئولان استانی مشکلاتمان را به وزیر مستعفی وزارت کار هم در آخرین سفر رئیس جمهور به قزوین رسانیدیم. حتی در آن روزها با پافشاری کارگران یکی از نمایندگان تیم همراه رئیس جمهور از کارخانه پارس پامچال دیدن کرد و از نزدیک با مشکلات کارگران و کارخانه آشنا شد و قول پیگیری مشکلات این واحد را از جانب رئیس جمهور داد و حتی از کارگران عذرخواهی کرد اما تا امروز که دومین روز مرداد ماه سال ۱۴۰۱ را سپری می‌کنیم هیچ خبری از اجرایی کردن وعده‌ها نیست.

این کارگر درباره روند پیگیری حقوقی دریافت مطالبات خود و سایر همکارانش گفت: بعد از بدقولی کارفرما؛ حدود ۲۱ نفر از کارگران به صورت مجزا به اداره کار شهرک صنعتی البرز شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات ما داد اما کارفرما تمکین نکرد و پرونده برای اجرای احکام به سایر مراجع قضایی انتقال پیدا کرد.

این کارگر «پارس پامچال» افزود: پس از پیگیری‌های حقوقی سرانجام تعدادی از کارگران توانستند حکم مصادره اموال کارخانه را برای دریافت طلبشان بگیرند اماچون کارفرما در هر دوره حق اعتراض دارد پروسه شکایت ما کارگران زمان‌بر شده است.

وی در ادامه درباره جرئیات مطالبات خود و همکارانش گفت: میانگین مطالبات مزدی و بیمه‌ای هریک از ما کارگران براساس سوابق کاری دست‌کم ۷۰ تا ۸۰میلیون تومان است که کارفرما می‌گوید که به خاطر نداشتن منابع مالی، توان پرداخت آن را ندارد.

  • منبع خبر : ایلنا