برگزاری رزمایش – مانور مواد خطرناک در قم/ تمرینی برای آمادگی در حوادث تصادفات مخازن کلر
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رزمایش – مانور دورمیزی مواد خطرناک با حضور دستگاه‌ها و ارگان‌های امدادی خدماتی در مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، رزمایش – مانور دورمیزی مواد خطرناک با حضور محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم، برزویی رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم و نمایندگانی از آتش‌نشانی،‌ جمعیت هلال‌احمر،‌ اورژانس ۱۱۵، ‌نیروی انتظامی، معاونت عملیات سپاه استان، اداره کل پدافند غیرعامل استان، اداره کل صنعت معدن و تجارت استان، اداره کل نظارت بر تخلفات شهری، شرکت آب و فاضلاب و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم برگزار شد.

در رزمایش – مانور دورمیزی که با هدف بررسی فرایند مبدأ تا مقصد مواد خطرناک و وظایف دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در حوادث مرتبط با مواد CBRN برگزار شد، پیش‌فرض‌ها و احتمالات حوادث جاده‌ای در تصادف با کامیون‌های حامل مخازن کلر در کمربندی امام علی(ع) موردبررسی قرار گرفت.

در این رزمایش توان مقابله‌ای تمام دستگاه‌های حاضر مورد ارزیابی قرارگرفته و مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم اقدامات لازم را برای رفع کمبودهای ارگان‌های امدادی خدماتی را در دستور کار قرار داد.

لازم به ذکر است مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم به جهت افزایش تاب‌آوری شهر قم و شناسایی پتانسیل‌های خطر در شهر اقدام به برگزاری این رزمایش – مانور کرده و سیاست کلی این سازمان پیشگیری از ایجاد خطرات جدید و کاهش و یا حذف مخاطرات موجود است.