برخورد جدی با تورهای غیرمجاز گردشگری از طریق پلیس فتا
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد، گفت: افراد یا گروه‌هایی که به صورت غیرمجاز اجراکننده تورهای کلوپ سافاری هستند، از طریق واحد حقوقی، پیگیری شده و به پلیس فتا معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، مسعود فرخی تصریح کرد: پیگیری قضایی و شکایات از افراد اجراکننده تورهای غیرمجاز، معرفی افراد اجراکننده تورهای غیر مجاز به پلیس فتا به منظور بستن صفحات مجازی و شماره تماس‌های تبلیغاتی آنها از اقدامات مهم در راستای جلوگیری از فعالیت‌های غیرمجاز در این حوزه است.

وی ادامه داد: همچنین معرفی افراد اجراکننده تورهای غیرمجاز به پلیس اماکن عمومی با هدف بستن فضاهای تبلیغاتی آنان، از دیگر اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در راستای جلوگیری از برگزاری تورهایی است که بدون مجوز قانونی اجرایی می‌شوند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

فرخی با بیان اینکه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند، تصریح کرد: این نوع تورها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

وی به اقدامات مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در خصوص جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز اشاره کرده و بیان داشت: تاکنون ۳ جلسه تحت عنوان کارگروه امنیت گردشگران برگزار شده که در این کارگروه دستگاه‌های قضایی، انتظامی، نظارتی و ادارات و نهادهای مرتبط عضو هستند.