بخشی از ۱۳ ماه مطالبات عقب افتاده را پرداخت کنید
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران شهرداری سی سخت خواستار توجه جدی مسئولان به مشکلات معوقات مزدی۱۳ ماهه و مطالبات معوقه خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، جمعی از کارگران شهرداری سی سخت می‌گویند: باتوجه به اینکه کارگران شهرداری سی سخت حدود ۱۳ ماه حقوق معوقه طلب دارند و در تنگنای مالی هستند، از مسئولان درخواست دارند در این خصوص حداقل بخشی از مطالبات عقب‌افتاده آن‌ها را بپردازند.

یکی از این کارگران گفت: هم‌اکنون در شهرداری حدود ۸۰ کارگر به صورت قرارداد مستقیم با شهرداری مشغول کارند که در روزهای پایانی سال؛ نگران تامین نیازهای خانواده‌های خود هستند.

به گفته وی، تأخیر ۱۳ماهه‌ی حقوق در سنوات گذشته، کارگران شهرداری سی سخت را به تنگنا گشانده و باعث شده که آنها در شرایط سخت معیشتی قرار بگیرند، به‌طوری‌که هر یک از کارگران در تأمین مایحتاج روزانه خود ناتوان شده‌اند.

این کارگر گفت: مسئولان استانی از وضعیت معیشتی و بی‌پولی کارگران سی سخت باخبرند اما پیگیری صورت نمی‌گیرد.

یکی دیگر از کارگران شهرداری یاسوج در انتقاد به عملکرد اعضای شورای شهر گفت: متاسفانه حدود یک ماه پیش اعضای شورای شهر سی سخت به دلیل گسترده شدن اختلافات در حالی با حکم استاندار کنار گذاشته شده‌اند که پیش از این به خواسته قانونی و مشکلات معیشتی کارگران اهمیتی نمی‌دادند.

وی با اعلام رضایت از عمکرد شهردار فعلی افزود: علارغم اینکه شهردار فعلی تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت مطالبات کارگران و امور اجرایی شهر انجام می‌دهد و از زمان شروع به کار هر ماه یک حقوق به حساب کارگران واریز کرده اما در زمینه تامین منابع مالی شهرداری به دلیل‌ عدم حمایت مسئولان استانی با مشکل روبرو است.

این کارگر گفت: از مسئولان استانی درخواست داریم چاره‌ای برای پرداخت حداقل بخشی از حقوق‌های عقب افتاده کارگران در ماه‌های پایانی سال بیاندیشند.

  • منبع خبر : ایلنا