با اجرای مونوریل امکان اجرای خط B مترو قم از بین می‌رود
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم به نظر مشاور بر عدم امکان دو خط حمل‌ونقل ریلی در یک مسیر اشاره کرد و گفت: باوجود جمعیت منطقه پردیسان در افق پانزده‌ساله، مونوریل نمی‌تواند بار سفر این منطقه را بر دوش بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، محمدرضا انگشت باف در یکصدوبیست و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، اجرای منوریل را عامل عدم اجرای خط B  مترو دانست و اظهار داشت: با اجرای مونوریل امکان اجرای خط B  مترو نخواهد بود.

وی به نظر مشاور بر عدم امکان دو خط حمل‌ونقل ریلی در یک مسیر اشاره کرد و افزود: بر اساس نظر مشاور با اجرای یک خط ریلی حمل‌ونقل انبوه بر، ضرورت ایجاد خط دوم از بین می‌رود و این در صورتی است که باوجود جمعیت منطقه پردیسان در افق پانزده‌ساله، مونوریل نمی‌تواند بار سفر این منطقه را بر دوش بگیرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم ادامه داد: برای اجرای ۸/۶ کیلومتر نیز جاذبه سفری وجود نداشته و درواقع این هزینه نمی‌تواند برای شهر مفید باشد.

وی در پایان تأکید کرد: اجماع مدیریت استان در اجرا یا عدم اجرای پروژه تعیین تکلیفی برای ما بوده و باید در کمترین زمان پروژه تعیین تکلیف شود.