افراد قبل از شروع کسب و کار حتما مشاوره بگیرند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
یک  مدرس و مشاور کارآفرینی گفت: افراد قبل از شروع کسب و کار حتما مشاوره بگیرند و مطمئن شوند که این مشاوره‌ها می تواند کلیه جنبه های کسب و کا‌ر آنها را پوشش دهد.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از گلستان، مهدی خطیرنامنی اظهارکرد: افراد قبل از شروع کسب و کار حتما مشاوره  بگیرند و مطمئن شوند که این مشاوره ها می تواند کلیه جنبه های کسب و کار آنها را پوشش دهد.قبل از دریافت مشاوره، هدف خود را مشخص کنند و به دنبال یک تیم با تجربه و متخصص باشند.

وی ادامه داد: برای کارآفرینی شدن به دو نوع منابع اقتصادی و منابع انسانی نیاز است و منابع اقتصادی شامل پول وتجهیزات که متناسب با هر رسته شغلی متغیر هست. معمولا در کسب و کارهای خدماتی پایین ترین نرخ منابع اقتصادی را می خواهد اما منابع انسانی بالاتری را میطلبد.

وی گفت: در بحت منابع انسانی نیز ،سه موئلفه دانش، مهارت و شخصیت کارآفرینانه است باید مورد توجه قرار گیرد.دانش اصلی کسب و کار”، دانش مالیاتی،بازاریابی،قانون کار،صنفی،مشتری مداری،کارگردهی،و…..مهارت هم توانایی به کاربستن تمام دانش‌های لازم است.

نامنی بیان کرد: مهمترین بخش کارآفرینانه که موجب شکل گیری کسب و کار و راه اندازی استارت تاپها می شود شامل ریسک پذیری، جسارت ،خلاقیت،کارگروهی  توانایی متقاعد کردن،استراتژی داشتن و…..است.

وی گفت: به علت نداشتن چنین ویژگی های شخصیتی است که خیلی ها  مدرک دارند اما کارآفرین نمیشوند،خیلی ها پول دارند و باز هم کارآفرین نمی‌شوند و حتی درصد بالایی از کسب و  کارها و استارتاپها نیز به همین علت شکست می‌خورد.

وی خاطرشان کرد: پیشنهاد میکنم افراد قبل از شروع کسب و کار حتما برای  مشاوره و راهنمایی ها مراجعه می‌کنند و از طریق تست های عملی در قالب  بازی های کارآفرینی   ,مورد ارزیابی و راهکاره دریافت کنند.