اعتصاب کارگران صنایع غذایی چین پس از روز کارگر
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
تصاویر و فیلم‌های اعتراضات پراکنده کارگران چینی با تاخیر از طریق شبکه‌های مجازی چینی «وی-چت» و «تیک-تاک» منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، تعدادی از کارگران صنایع غذایی این کشور در سراسر مناطق شرقی و شمالی چین (شامل پکن، مغولستان داخلی و ژانگژو) اعتصاب یک روزه پس از روز کارگر برگزار کردند.

این کارگران به‌طور هماهنگ در اعتراض به‌ عدم افزایش مزد و حقوق خود و سهم ناچیزشان از ثروت هنگفت شرکت‌های بزرگ صنایع غذایی چین، پس از تعطیلات روز کارگر، دست از کار کشیده و یک روز پس از روز جهانی کارگر اعتصاب کردند.

تصاویر و فیلم‌های این اعتراضات پراکنده کارگران چینی با تاخیر از طریق شبکه‌های مجازی چینی «وی-چت» و «تیک-تاک» منتشر شده است.

شدت برخورد پلیس با معترضان نسبت به اعتراضات گذشته کاهش یافته اما کماکان پلیس چین با معترضانی که پارچه نوشت یا پلاکارد در دست داشته‌اند، برخورد کرده و تلاش داشته تا سازمان دهندگان اعتصاب را دستگیر کند.

شرکت‌ها اعلام می‌کنند که «بدهی» آن‌ها به دولت موجب شده تا نتوانند حقوق کارگران این کشور را اصلاح کنند. این درحالی است که برخی کارگران چینی حتی برای تامین مایحتاج اولیه هم تلاش می‌کنند. ضمن اینکه بین استان‌های مرفه و صنعتی و دیگر استان‌ها و مناطق کمتر برخوردار تبعیض وجود دارد.

روی بنرها و پارچه نوشته‌های برخی از این کارگران عنوان شده است: «ما هم حق زندگی داریم!»

  • منبع خبر : ایلنا