اعاده حقوق اساسیِ کارگران از مهم‌ترین اهدافم است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مهدی کریمی نوشت: تسریع در اعاده حقوق اساسی جامعه کارگری از جمله: تعیین مزد عادلانه، ارتقای سطح معیشت، امنیت شغلی پایدار و اشتغال مولد و ... از اهداف من است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مهدی کریمی (کاندیدای دوازدهمین دور انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس)، در یادداشتی در رابطه با برنامه‌های انتخاباتی خود توضیحاتی ارائه داد. در این یادداشت آمده است: «شرط لازم برای تحقق مطالبات اساسی جامعه معظم کارگران و بازنشستگان کشور، حضور نمایندگان قوی و مستقل از میان جامعه کارگری در مجلس شورای اسلامی است. از سال ۱۳۸۳ به عنوان کارگر قراردادی در اداره کل سوخت‌گیری هواپیمایی کشور از ادارات تابعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مشغول به کار شدم. همزمان با اشتغال به کار، وارد دانشگاه شده و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت به پایان رساندم.»

وی با کد انتخاباتیِ ۷۱۵۷ در این یاداشت گفته: «از سال ۱۳۸۶ پیگیر مطالبات کارگری خصوصاً اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران پیمانکاری بودیم که به فضل الهی اجرای آن از ابتدای سال ۱۳۹۸ در سطح وزارت نفت به ثمر نشست. در سال ۱۳۹۶ به عنوان رئیس هیأت موسس با همت همکارانم، اولین انجمن صنفی کارگری را در سطح شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تشکیل دادیم. از سال ۱۳۹۸ با تأسیس گروه جهادی ملی حضرت امام صادق (علیه السلام) به طور تخصصی وارد عرصه کار و تامین اجتماعی شدم. طی سالهای اخیر با احصاء و اولویت‌بندی اهم مشکلات و معضلات جامعه کارگری، اعاده حقوق این قشر زحمتکش و معزز را از مراجع مربوطه پیگیری نمودیم که در این راستا، پنج فقره از مصوبات خلاف قانون در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به نفع جامعه کارگری ابطال گردید.»

در ادامه این یاداشت آمده: «تسریع در اعاده حقوق اساسی جامعه کارگری از جمله: تعیین مزد عادلانه، ارتقای سطح معیشت، امنیت شغلی پایدار و اشتغال مولد، برخورداری از تشکل‌های قوی و مستقل، حذف شرکت‌های واسطه پیمانکاری، پوشش بیمه درمانی کامل و رایگان، سهم‌بری عادلانه از درآمد کار کارگران، پوشش بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، لغو مصوبه افزایش سن و سابقه بازنشستگی، پرداخت کامل و به روز دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی، استقلال مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی از دولت، احیاء و تقویت تعاونی‌های مسکن و مصرف کارگری، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و از همه مهمتر تکریم واقعی جامعه کارگران و بازنشستگان، مستلزم هم افزایی و تعامل سازنده تشکل‌ها و فعالان عرصه کارگری است که قطعاً شرط لازم برای تحقق این هدف مهم، حضور نمایندگان قوی و مستقل از میان جامعه کارگری در مجلس شورای اسلامی است.»

همچنین کرمی در این یاداشت نوشته: «اینجانب هم به عنوان عضو کوچکی از جامعه کارگری از همه مردم عزیز ایران به خصوص جامعه معظم کارگران و بازنشستگان کشور دعوت می‌نمایم تا با حضور پرشور در انتخابات پیش‌رو و انتخاب افراد اصلح، مطالبات اساسی خود را از طریق خادمان و نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی، مجدانه پیگیری نمایند. افرادی هم که مورد اعتماد و انتخاب مردم عزیز ایران قرار می‌گیرند به این نکته مهم توجه داشته باشند که فرصت خدمت‌گذاری خالصانه و صادقانه به مردم نعمت بزرگی است که باید آن را مغتنم شمرد.»

در پایان این یادداشت آمده: «از حمایت و اعتماد برادران و خواهران بزرگوارم در کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران به ویژه آقایان خدایی و حبیبی تشکر می‌نمایم.»

  • منبع خبر : ایلنا