کارگران و بازنشستگان با رنج و غصه زندگی می‌کنند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور گفت: کارگران و بازنشستگان با رنج و غصه زندگی می‌کنند، این وضعیت در شأن دولت جمهوری اسلامی نیست کارگرانی که باعث پیروزی انقلاب شدند با سیلی صورت خود را سرخ کنند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، نخستین روز از دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران صبح امروز در کرمانشاه برگزار شد.

نصرالله دریابیگی در این مراسم گفت: ۷۵ درصد بازنشستگان ما حداقلی بگیر هستند و دریافتی آن‌ها هفت، شش و یا پنج میلیون است؛ این افراد چطور باید زندگی کنند، مشکلات معیشتی بیداد می‌کند و باید در برنامه هفتم به این موضوع توجه شود.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور با اشاره به وضعیت درمان کارگران و بازنشستگان عنوان کرد: همه دولت‌ها و مدیران تامین اجتماعی خلاف قانون عمل کردند، در قانون الزام به درمان اشاره شده اما امروز اجرا نمی‌شود، از ما پول و زیرمیزی می‌گیرند و این موضوع به استان ما اختصاص ندارد و همه جا همینطور است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم باید عدالت، تقویت تامین اجتماعی، همسان سازی، مسایل  کارگری و تقویت درمان مورد توجه قرار گیرد، این قانون باید به‌عنوان میثاق ملی تقسیم عادلانه ثروت را مطرح کند.

رئیس کانون بازنشستگان استان کرمانشاه هم در ابتدای این مراسم گفت: بعد از انقلاب، بیش از چهل سال است که مشکلات معیشتی گریبان گیر ما است، مسئولی نیست که نسبت به شرایط آگاهی نداشته باشد.

جواد اکبری ادامه داد: افرادی که دغدغه نظام و انقلاب را ندارند از مشکلاتی که در حوزه معیشت و درمان برای ما ایجاد شده سوء استفاده می‌کنند، اما گاهی چاره‌ای نداریم جز اینکه فریاد بزنیم تا بشنوند.

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور خاطرنشان کرد: افرادی که تحت عنوان مطالبه‌گر فریاد می‌زنند هدفشان این است مسئولین مشکلات را بشنوند، ضمن اینکه ما هم تمام این حرف‌ها را در جلسه رو در رو با مسئولین ارشد کشور ازجمله نمایندگان مجلس و رئیس جمهور مطرح کردیم.

دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مازندران به مدت ۲ روز در کرمانشاه در حال برگزاری است.

  • منبع خبر : ایلنا