کارخانه ذوب آهن «سپهر شرق» همچنان تعطیل است/ کارگران منتظر بازگشت به کار هستند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
با گذشت ۱۳ روز از توقف فعالیت کارخانه ذوب آهن «سپهر شرق» عجب‌شیر به دلیل قطعی برق، هنوز کارگران بیکار شده کارخانه منتظر بازگشایی آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، یک منبع کارگری در استان آذربایجان شرقی گفت: بعد از ۱۳ روز وعده هنوز اقدامی برای بازگشایی کارخانه ذوب آهن سپهر شرق از سوی مسئولان نشده است.

این کارگر با بیان اینکه فعالیت این کارخانه که در شهرک صنعتی خضر آلو عجب شیرواقع شده، به دلیل قطعی برق از روز ششم دی ماه متوقف شده است، در تشریح جزییات مشکلات کارخانه گفت: دلیل قطعی برق این واحد تولیدی اختلاف قدیمی بر سر مالکیت پست توزیع برق این کارخانه با یکی دیگر از واحدهای فولادی همجوار است که باعث تعطیلی موقت کارخانه و بیکاری کارگران شده است.

او همچنین اظهار داشت: تاکنون پیگیری‌های زیادی از سوی مسئولان استانی برای بازگشایی کارخانه صورت گرفته اما هنوز مثمرثمر نبوده است.

کارگران ذوب آهن سپهر شرق که خواهان بازگشایی دوباره محل کار خود هستند، با تاکید بر اینکه امید کارگران به اقدام نهاد قضایی است، در خاتمه تصریح کردند: این کارخانه تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۴۵۰ کارگر به‌صورت مستقیم است که در منطقه فرصت شغلی دیگری ندارند. بنابراین از مسئولان تقاضا داریم که درخصوص رفع مشکلات این واحد صنعتی و کارگران آن که در مناطق محروم شهرستان عجب شیر و شهر و روستاهای اطراف زندگی می‌کنند، اقدام عاجل کنند.

  • منبع خبر : ایلنا