معاون فناوری اطلاعات بنیاد اسراء: هوش مصنوعی در فعالیت های پژوهشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء از استفاده پژوهش های بنیاد از هوش مصنوعی در آینده خبر داد.

به گزاش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، آقای سید عباس موسوی تبار معاون رسانه بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء در نشست خبری بیان کرد: در دنیای پژوهش، تولید محتوای مفید و سازنده برای هر جامعه ای یک ضرورت است لذا پژوهش باید منطبق با نیازهای جامعه باشد و جریان سازی فرهنگی و اجتماعی به بار بیاورد.

او تصریح کرد: پژوهشی که در رکاب رسانه باشد به موفقیت می‌رسد، جاده رسانه‌ای و ارتباطات دوجانبه و چندجانبه نیست بلکه یک جاده یک‌طرفه و در دست صاحبان قدرت است و متأسفانه در این صورت شاهد نتایج خوبی نخواهیم بود.

معاون رسانه بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء ادامه داد: پژوهشگر موفق باید به نتیجه بخش بودن پژوهش خود توجه داشته باشد، مسائل و معضلات جامعه و نیازهای طبقات مختلف را رصد و پایش کرده و آن را در قالب رسانه ای مطرح کند.

او افزود: پژوهش باید منتج به اثر رسانه ای شود؛ بنابراین وقتی رسانه در خدمت فکر و فرهنگ و اخلاق درمی آید با مدیریت صحیح همراه می شود و مدینه فاضله ای را متجلی می کند.

موسوی تبار بیان کرد: هر پژوهشی باید منجر به جریان سازی و آگاهی‌بخشی شود و این امر به کمک رسانه امکان‌پذیر است و پژوهش بدون رسانه یعنی پژوهشی کُند که در کنج کتابخانه‌ها جای دارد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تشویق جوانان به علم‌گرایی با شبکه‌های رسانه‌ای ازجمله ابزار رسانه است که می‌تواند در حوزه تحقیق و پژوهش انجام دهد.

استفاده از هوش مصنوعی در فعالیت های آینده بنیاد

آقای وحید احمدی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء هم در سخنانی با اشاره به حضور ۱۰۰ پژوهشگر در این بنیاد بیان کرد: ۱۰۷ پروژه پژوهشی در این بنیاد انجام‌شده است که برخی از آن‌ها تا پایان امسال رونمایی می‌شود.

او افزود: از جمله این آثار می‌توان به عقلانیت شهود، شماره‌های جدید فصلنامه حکمت اسراء و انواع و اقسام کتب تفسیر و تسنیم اشاره کرد، نرم‌افزار کتابخانه جامع اسراء سال گذشته رونمایی شد و شامل تمام آثار آیت‌الله جوادی آملی است، این نرم‌افزار تنها کتاب‌خوان نیست و برای یک پژوهشگر طراحی‌ شده است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء به بهره گیری از فناوری های نوین در این بنیاد اشاره کرد و گفت: هوش مصنوعی برای فعالیت‌های مختلف این بنیاد از جمله فعالیت‌های پژوهشی، در آینده فراهم می‌شود.

او، گذار از نسل‌های اول و دوم به نسل‌های چهارم و پنجم در حوزه پژوهش را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: نسل پنجم در دنیا نوین است اما از آنجایی‌که رسالت حوزه، انسان‌سازی و تمدن‌سازی است باید بدین امر نگاه ویژه داشت.

در حاشیه این نشست، از جدیدترین آثار آیت‌الله جوادی آملی از جمله رحیق مختوم جلد ۳۳ و ۳۴ و ۳۵، عقلانیت شهود جلد ۳ ، تفسیر تسنیم جلدهای ۵۷ الی۶۱، ادب فنای مقربان جلد ۱۲ و تحریر نهج‌البلاغه جلد ۳ رونمایی شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : شفقنا