مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شهردار قم گفت: بخش مهمی از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به قم که در ارتباط با مدیریت شهری بود، در ارگان‌های دولتی مرتبط بلاتکلیف مانده است

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد در صدوبیست و پنجمین جلسه رسمی و علنی شهر که به موضوع دور دوم سفر رئیس‌جمهور به شهر قم پرداخت، اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که پیگیری مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهوری به قم با استانداری و معاونت عمرانی استاندار بوده است.

وی پیگیری‌های شهرداری برای اجرای پروژه‌های مرتبط با مدیریت شهری را یادآور شد و افزود: تنها دو پروژه گرمخانه و مترو به‌صورت مستقیم به شهرداری مرتبط بود که ۱۰۰ درصد عملیاتی شده است.

شهردار قم تصریح کرد: البته بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز با پیگیری شهرداری با ۷ بند به شهر واگذارشده که در کمیسیون ماده ۵ در حال بررسی است.

وی مابقی مصوبات را مربوط به اداره کل راه و شهرسازی دانست و بیان کرد: متأسفانه تمام مصوباتی که یک‌بخشی از آن مربوط به راه و شهرسازی بوده باوجود پیگیری‌های مکرر شهرداری به علت عدم واگذاری زمین اجرایی نشده است.

سقاییان نژاد خاطرنشان کرد: پیشنهادات شهرداری از ۸ ماه قبل با مشورت اعضای شورای شهر تنظیم‌شده و در این هفته که سفر ریاست جمهوری به قم قطعی شده به‌روزرسانی و جمع‌بندی می‌شود.

وی علت جمع‌بندی مجدد لیست پیشنهادات شهرداری را تغییر معاون عمرانی استانداری عنوان کرد و گفت: شهرداری به پروژه‌هایی که در محدوده شهری و در حوزه اختیارات مدیریت شهری نیست ورود نخواهد کرد.