مزایای مناسبتی کارگران واحد نگهداری راه آهن لرستان پرداخت نمی‌ شود
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
برخی کارگران پیمانکاری ابنیه فنی راه‌آهن لرستان خواستار دریافت پاداش ایام مناسبتی مانند همکاران رسمی خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، شماری از کارگران پیمانکاری شاغل راه‌آهن لرستان که در بخش نگهداری از خطوط ریلی کار می‌کنند؛ می‌گویند: علارغم وعده مدیران راه آهن لرستان برای پرداخت پاداش ایام مناسبتی که در آخرین دور از اعتراضات مطرح شد، متاسفانه هنوز هیچ پرداختی انجام نشده در نتیجه کارگران روز پنجشنبه هفته گذشته برای چند ساعتی به نشانه اعتراض دست از کار کشیدند.

آن‌ها خواستار رفع تبعیض در پاداش، حقوق و مزایای مزدی نسبت به کارگران رسمی و قرارداد مستقیم هستند و افزودند: برای روزهای مناسبتی اخیر شرکت راه‌آهن به حساب همه کارگران رسمی و تجمعی خود مبالغی را واریز کرد اما به کارگران پیمانکار تعلق نگرفت.

این کارگران با درخواست از مدیرعامل راه‌آهن کشور برای اینکه به فکر اشتغال و معیشت کارگران نگهداری از خطوط ریلی هم باشند، در ادامه گفتند: چرا کارگران پیمانکاری ابنیه فنی از مزایای مزدی و سایر مطالباتی که کارگران رسمی و تجمیعی می‌گیرند، محروم هستند؟ ما کارگران با حداقل دریافت اداره کار که بخشی از آن بابت حق بیمه و سایر بدهی‌ها و اقساط بانکی کسر می‌شود، باید با چند سر عائله زندگی کنیم.

کارگران ابنیه فنی راه‌آهن لرستان در خاتمه گفتند: کارگران رسمی راه‌آهن که وضع بهتری نسبت به ما کارگران پیمانکاری دارند پاداش شب یلدا، ۲۲ بهمن، عید مبعث و ایاد شعبانیه و سایر مزایای عرفی و مناسبتی‌شان پرداخت شده اما ما کارگران پیمانکاری که طرف حساب‌مان پیمانکاران هستند با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان را در پیش داریم حداقل مبلغ دریافتی را داریم.

  • منبع خبر : ایلنا