مرز خسروی با استقبال خوب زائران اربعین مواجه شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز رسمی خسروی با زیرساخت‌ها و امکانات مناسب در اربعین امسال با استقبال خوب زائران مواجه شد و شاهد تردد چند برابری زوار از این گذرگاه رسمی بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا» از کرمانشاه، مجتبی بخشی پور روز پنجشنبه در حاشیه برگشت از سفر اربعین حسینی از مرز خسروی در جمع خبرنگاران افزود: امسال زیرساخت ها و امکانات مناسبی در طول مسیر زوار همچنین مرز خسروی فراهم شده که باید این امکانات و زیرساخت ها در سال های آینده توسعه و گسترش یابد.

وی اظهار کرد: برکت و سود این امکانات مقطعی و تنها محدود به اربعین نیست بلکه همیشگی بوده و همه مردم استان و کشور از آن منتفع خواهند شد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: از اکنون باید برای اربعین سال آینده برنامه ریزی کرد و در تمامی اقدام ها و طرح ها به موضوع اربعین نظر داشت تا بتوانیم سال آینده پذیرای زائرین بیشتری در مرز خسروی باشیم.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به معنای واقعی باید بار دیگر تبدیل به دروازه کربلا شود که این موضوع هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی برای استان بسیار پربرکت خواهد بود.

بخشی پور با قدردانی از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و تلاش‌های شبانه روزی استاندار کرمانشاه، معاونان استاندار همچنین نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی گفت: در نتیجه همدلی و اهتمام همه مسوولان و خادمان زائران اربعین امسال شاهد رونق مرز خسروی بودیم.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان با توجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلی است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.