لزوم واگذاری اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری برای پشتیبانی بافت فرسوده قم/ مخازن زباله خودشان منبع آلودگی شده است/ حل معضل موش‌ها نیازمند همکاری دستگاه‌ها
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیر منطقه هفت شهرداری قم با بیان اینکه شهرداری به دنبال اقداماتی در حوزه بافت فرسوده است، گفت: برای حرکت در این زمینه نیازمند زمین‌های پشتیبان 32 و 48 هکتاری پردیسان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، محمد رمضانی در دیدار مردمی مسئولین استانی و شهری در مساجد سطح استان که به مناسبت هفته دولت، در مسجد ابوالفضل(ع) خیابان امام موسی صدر برگزار شد، با اشاره به اینکه منطقه هفت هسته مرکزی و قلب شهر قم است، اظهار کرد: این منطقه به‌صورت خدماتی اقدام به زائرین حرم حضرت معصومه(س) عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری به دنبال اقداماتی در حوزه بافت فرسوده است، عنوان کرد: برای حرکت در این زمینه نیازمند زمین‌های پشتیبان ۳۲ و ۴۸ هکتاری پردیسان هستیم.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اینکه این زمین‌ها برای تملک بافت فرسوده استفاده می‌شوند، مطرح کرد: احیا و بهسازی میدان مطهری نیز از طریق همین زمین‌ها دنبال می‌شود و به‌زودی طرح مطالعاتی و بهسازی آن انجام می‌شود.

وی از احداث بوستان در کوچه ۴۷ محله خاکفرج خبر داد و گفت: این موضوع در طرح تفصیلی نیز دیده‌شده و در سال گذشته نیز مقداری از تملکات آن انجام شده است.

رمضانی با تأکید بر اینکه مخازن زباله در معابر خودشان آلودگی‌زا هستند، خاطرنشان کرد: وجود این مخازن موجب می‌شود عابرین و ساکنین محل در تمام ساعات شبانه‌روز زباله‌های خود را در آن‌ها قرار دهند و ماندگاری بالای آن در مخازن موجب آلودگی می‌شود.

وی ادامه داد: تله‌گذاری‌هایی نیز برای موش‌ها انجام شده ولی این مشکل به معضل امروز شهر قم تبدیل‌شده و نیازمند اقدامات جدی است.