قیام قم در چهل و چهارمین بهار پیروزی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مردم قم در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرشورتر از همیشه در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر شدند و جلوه‌های ماندگاری را در تاریخ پرافتخار این سرزمین رقم زدند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، ساکنان خاستگاه انقلاب اسلامی روز شنبه به مناسبت ۲۲ بهمن، ساعت‌ها مانده به شروع رسمی مراسم راهپیمایی با شور و اشتیاقی وصف ناشدنی در مسیرهایی که از قبل اعلام شده بود، حاضر شدند و صحنه‌های زیبایی را خلق کردند.

امروز مردم قم یکصدا فردا حمایت از انقلاب اسلامی را سر داده و نشان دادند تمام توطئه‌های دشمنان در چند ماه اخیر برای دور کردن مردم از انقلاب، به شکست انجامیده و این ملت عاشق انقلاب و کشور خود هستند.

خیابان‌های قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بیش‌ازپیش شاهد حضور کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندانی بود که هر کدام به قدر وسعت خود می‌کوشیدند عشق و ارادت خود را به کشور و رهبر خود نشان دهند.

حضور پسران در کنار پدران خود در راهپیمایی امروز ۲۲ بهمن قم بار دیگر نشان داد که آرمان‌های انقلاب اسلامی نسل به نسل منتقل شده و اکنون دهه ۸۰ و ۹۰‌ ها همچون والدین خود در صحنه دفاع از نظام اسلامی حاضر هستند.

 

 

راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم جلوه‌های دیگری نیز داشت، امروز خیابان‌های شهر کریمه اهل بیت(ع) علاوه بر مجاوران و زائران شاهد حضور گسترده طلاب غیر ایرانی و افراد بسیاری از ملت‌های دیگر در این راهپیمایی بود که نشان می‌داد انقلاب اسلامی در دل همه آزادگان جهان جای دارد.

از دیگر جلوه‌های به یاد ماندنی مراسم امروز، اجرای متعدد و پرشور سرودهای انقلابی همچون سلام فرمانده توسط گروه‌های مختلف دانش‌آموزی و دیگر اقشار در جای جای برگزاری مراسم راهپیمایی بود که با استقبال خوب راهپیمایان همراه شد و آنان نیز همراه با اجرا کنندگان سرودها را زمزمه می‌کردند.

حضور مراجع عظام تقلید، روحانیت معزز، جانبازان گرانقدر و خانواده‌های معظم شهدا، در راهپیمایی امروز قم شور و معنویت خاصی به مراسم بخشیده بود و اتحاد همه اقشار برای حفظ انقلاب اسلامی را برجسته می‌ساخت.

در مراسم امروز، مردم شهر مقدس قم حتی به فکر هموطنان زلزله خود خود در خوی نیز بودند و با برپایی ایستگاه‌های دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای آنان کمک جمع آوری می‌کردند.

امروز سراسر مسیر راهپیمایی شهر مقدس قم توسط بالگرد گلباران شد و مردم با در دست داشتن پرچم سه رنگ کشورمان به صورت جمعی سرود زیبای جمهوری اسلامی را در یک حرکت نمادین و هماهنگ خواندند.

نمایش نمادین سامانه‌های دفاعی همچون سامانه مرصاد از دیگر جلوه‌های مراسم راهپیمایی امروز قم بود که نشان می‌داد ملت ایران در دفاع از حریم این کشور با هیچ دشمنی مماشات نخواهند داشت.

امروز حتی کودکان حاضر در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن قم، شور و حال خاصی داشتند و با ذوق فراوان همراه والدین خود شعار «الله اکبر» سر می‌دادند، این صحنه‌های زیبا همیشه در ذهن بینندگان ماندگار خواهد بود.

 

 

در حاشیه مسیرهای برگزاری راهپیمایی امروز شهر قم،‌ نمایشگاه‌های متعدد فرهنگی برپا شده بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت و این اقدام جلوه‌ای زیبا به این مراسم بخشید.

جمعیت شرکت کننده در راهپیمایی ۲۲ بهمن قم به حدی بود که حتی پس از پایان یافتن مراسم، تمام خیابان‌های مسیر راهپیمایی پر از مشتاقانی بود که می‌خواستنند با حضور در این مراسم، نام خود را به عنوان مدافعان انقلاب اسلامی به ثبت برسانند.

امروز مردم قم با بلند کردن دست نوشته‌ها و فریاد شعارهایی با مضامین انقلابی، تعلق خود به آرمان‌های انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند و به قول معروف کار را در عرصه جنگ نرم با دشمنان تمام کردند.

در پایان باید تاکید کرد هر چه در خصوص جلوه‌های به یاد ماندنی راهپیمایی امروز مردم قم گفته شود باز هم نمی‌تواند حتی بخش کوچکی از این شکوه را بیان کند و تنها می‌توان گفت مردم قم باز هم سنگ تمام گذاشتند و حضور سبزشان را در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی بازهم به زیبایی ثبت کردند.