فضای مجازی بهترین فرصت برای مسئولان، برای درک بهتر مشکلات جامعه است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیر گروه (فضای مجازی) ایران سرافراز، گفت: فضای مجازی با وجود تمام آسیب هایی که برای آن گفته می شود، اما یک فرصت بسیار مناسب برای مسئولان است تا درک بهتری از مشکلات جامعه کسب کرده و برای خدمت بهتر به مردم تصمیمات مناسب تری بگیرند.

حسن زرنوش از فعالان اجتماعی و اقتصادی استان قم در گفت وگو با پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، در پاسخ به این سؤال که چرا در فضای مجازی این قدر فعال هستید و نسبت به فعال بودن گروه های تحت مدیریت خود اهتمام ویژه دارید؟ پاسخ داد : امروز کمتر کسی است که اهمیت فضای مجازی را درک نکند و به نظر حقیر، امروز فعالیت در فضای مجازی، مانند فعالیت در جبهه های جنگ در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

این فعال اجتماعی که از ایثارگران جنگ تحمیلی می باشد، با بیان این که تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی، وظیفه ما بعنوان علاقمندان و فعالان فضای مجازی را صد چندان کرده است، گفت: همچنانکه مقام معظم رهبری هم بارها بر اهمیت فضای مجازی تأکید کرده اند و در یکی از سخنان کلیدی خودشان فرمودند: “به اعتقاد من، امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز ما، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است”؛ بنابراین ما نباید نسبت به فضای مجازی بی تفاوت باشیم.

مدیر گروه ایران سرافراز، گفت: بارها برخی افراد در مورد آسیب های فضای مجازی نکاتی را بیان می کنند که البته نمی توان آسیب های این فضا را نادیده گرفت، اما به نظر حقیر، فضای مجازی با وجود تمام آسیب هایی که دارد، خوب است و باید باشد و باید تقویت هم بشود؛ مگر یک آدم عاقل بخاطر این که چاقو تیز است و امکان آسیب زدن به دست ما انسان ها را دارد، به کلی آن را کنار می گذارد؟ خیر؛ ما از چاقو استفاده می کنیم تا از نعمت های خداوند مثل میوه ها و … بهتر استفاده کنیم و در کنار آن مراقب هستیم که چاقو به دستمان صدمه نزند.

زرنوش تأکید کرد: فضای مجازی یک فرصت برای بیان مشکلات و گرفتاری های مردم است؛ و مسئولان هم اگر به دنبال حل مشکلات مردم هستند، باید بدانند که فضای مجازی یک بستر و فرصت مناسب برای ایشان برای درک بهتر مسائل و مشکلات مردم و جامعه است.

این فعال اقتصادی افزود: امروز به برکت فضای مجازی، فلان مدیرکل نمی تواند بگوید من به دلیل مشغله های کاری نتوانستم در میان مردم باشم و از فلان مشکل بی خبر بودم، بلکه می تواند با وقت گذاشتن اندک در فضای مجازی، نسبت به بسیاری از مسائل اطلاع پیدا کند.

زرنوش اضافه کرد: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های خودشان فرمودند که “اگر من رهبر انقلاب نبودم حتما رئیس فضای مجازی می شدم”، که این نشانه اهمیت فضای مجازی است؛ ایشان بارها بر موضوع جهاد تبیین تأکید کردند و حالا فعالان فرهنگی و اجتماعی اگر واقعا می خواهند به این فرمایش رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانند، بسم الله. فضای مجازی بهترین بستر برای جهاد تبیین است.