شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با آموزش عالی پیوند عمیقی بزند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
استاندار مرکزی گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی باید در سال جاری با حوزه آموزش عالی این استان پیوند عمیقی بزند و از فعالیت‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های تهیه شده در مراکز دانشگاهی در راستای حل مشکلات بخش خصوصی و افزایش تولیدات بهره‌گیری کند.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باید به مسائل کلان بپردازد و مسائل خرد و موردی در ستاد تسهیل و رفع موانع بررسی شود.

وی به اقدامات استان مرکزی در راستای یاری‌رسانی به فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرده و ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هر هفته در این استان برگزار می‌شود و این ستاد در شهرستان‌ها نیز فعال شده است. این ستاد سال گذشته ۵۵۰ مصوبه داشت که حدود ۸۰ درصد مصوبات آن اجرایی شده است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: کنسرسیوم اقتصادی استان مرکزی تأسیس شده و طی ۳ روز گذشته به صورت رسمی با حضور وزیر صمت رونمایی شد. این کنسرسیوم پایه‌ای بلند برای برداشتن گام‌های بلند و توسعه اقتصادی استان و طرح‌های ملی است که می‌تواند پروژه‌های بزرگی را اجرا کند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: انتظار می‌رود بزرگان اقتصادی، صنعتی، خدماتی و شرکت‌های تعاونی به عضویت این کنسرسیوم درآیند. تاکنون ۱۳۰ شرکت مستقر در استان مرکزی در قالب انجمن‌ها برای عضویت در این کنسرسیوم اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی بیان داشت: تلاش می‌شود به زودی اعضای شرکت‌های تعاونی در جلسه‌ای دعوت شوند و شرکت خاصی در راستای سهامداری عام مردم برای کنسرسیوم ایجاد شود. باید از بطن این کنسرسیوم، کنسرسیوم‌های دیگری نیز شکل گیرد و الگویی برای سایر استان‌ها شود.

استاندار مرکزی تأکید کرد: نگاه دولت به فعالیت‌های بخش خصوصی بر مبنای تسهیل‌گری است و تاکنون در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده است. هم‌افزایی و همدلی باید در دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و در امور مختلف روزبه‌روز افزایش یابد.

مخلص‌الائمه ابراز داشت: استان مرکزی سال گذشته در حوزه دانش‌بنیان گام‌های بلندی برداشت و این حوزه در سال جاری نیز با جدیت پیگیری می‌شود. پایه‌های جهش تولید نیز از سال گذشته در این استان ایجاد شده است و تمام موارد مرتبط با این موضوع به صورت شبانه‌روزی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران دارای حدود ۳۰۰۰ واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است، اضافه کرد: مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و اقتصادی این استان با جدیت پیگیری می‌شود و در سفر پیش‌روی وزیر اقتصادی مطرح خواهد شد.