ساختمان جدید بیمارستان ملکی فیاض‌بخش در حال ساخت است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
احداث ساختمان جدید بیمارستان ملکی فیاض‌بخش در مساحتی بیش از ۶۰هزار مترمربع از سال ۱۳۸۸ آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سازمان تامین اجتماعی گزارش داد که اخیرا ساخت بخش جدید ساختمان بیمارستان ملکی فیاض‌بخش آغاز شده است.

بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید فیاض‌بخش تهران که در جنوب غربی تهران واقع شده است از لحاظ قدمت، از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی محسوب شده و در حال حاضر یکی از سه مرکز اصلی پذیرش بیماران تصادفی و اورژانس در تهران است.

احداث ساختمان جدید این بیمارستان در مساحتی بیش از ۶۰هزار مترمربع از سال ۱۳۸۸ آغاز شده که در دوره جدید مدیریتی سازمان تأمین‌اجتماعی تسریع در احداث این پروژه مورد تأکید قرار گرفت و در حال حاضر حدود ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. انجام اعمال جراحی اعصاب، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی، اعمال جراحی ارتوپدی تعویض مفصل و قرار گرفتن بیمارستان شهید دکتر فیاض‌بخش در جایگاه مرکز خدمات اورژانس (ترومای) کشوری در منطقه جنوب غرب تهران و استقرار جایگاه نشست و برخاست بالگرد در این بیمارستان، از جمله مهم‌ترین خدمات درمانی خاصی است که در این بیمارستان انجام می‌شود.

این سازمان در حال حاضر با در اختیار داشتن بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی شامل بیمارستان، درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی و درمانگاه عمومی در سراسر کشور، بعد از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی؛ دومین تولیدکننده خدمات سلامت در کشور محسوب می‌شود و بیمارستان فیاض‌بخش تهران یکی از بیمارستان‌های این سازمان است که خدمات درمانی رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند.

سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان مستقیم، در مجموع دارای ۷۹ مرکز بیمارستانی، ۵ مرکز جراحی محدود و ۳۱۸ مرکز درمانی سرپایی در سطح کشور است و با به‌کارگیری بیش از ۴۶ هزار نفر نیروی انسانی متخصص پزشک و غیرپزشک در حال خدمت‌رسانی درمانی به بیمه‌شدگان کشور است. در استان تهران، تعداد مراکز درمانی این سازمان، ۳۸ مرکز شامل؛ ۱۰ بیمارستان، ۲ مرکز جراحی محدود و سرپایی، ۱۷ پلی کلینیک و ۹ درمانگاه است که بخشی از خدمات درمانی را به بیمه شدگان استان ارائه می‌کنند. همچنین براساس آمارهای موجود، ۱۲۰۰پزشک عمومی و متخصص اعم از قرارداد ساعتی، آزمایشی، پیمانی و رسمی در مراکز درمانی اداره‌کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران مشغول فعالیت هستند که ۴۲۰ نفر از آنان را پزشکان عمومی و ۸۳۰ نفر را پزشکان متخصص تشکیل می‌دهند.

مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران، با اشاره به رویکرد راهبردی سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره مدیریتی جدید در زمینه توسعه خدمات درمانی و صیانت از بیمه‌شدگان و با بیان اینکه بیمارستان شهید دکتر فیاض‌بخش تهران یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی است، می‌گوید: این بیمارستان به جهت قرار گرفتن در منطقه‌ای با تراکم بالای بیمه‌شده، جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در زمینه ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی دارد و یکی از مراکز اصلی ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان حوادث جاده‌ای و پذیرش بیماران اورژانسی در سطح شهر تهران است.