زیست شهری قم باید تقویت و بهبود یابد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط و فضا باید جهت زیست بهتر مردم در شهر قم با توسعه مراکز ورزشی، فرهنگی و خدماتی ارتقا یافته و تقویت شود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز پنجشنبه درجلسه شورای برنامه‌ریزی ریزی استان، با تاکید بر ضعف زیرساخت‌های قم. خاطرنشان کرد: زیر ساخت و امکانات‌ این استان با حجم بالای سفر و روند افزایش جمعیت آن همخوانی ندارد.

وی ادامه داد:‌ در سال‌های آینده نیز ممکن است بخاطر افزایش دما، خشکسالی و جمعیت مشکلاتی در تامین آب شرب نیز قم بوجود بیاید که لازم است دراین خصوص تصمیمات مقتضی انجام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه و رسیدگی بیشتر به وضع معیشتی و فرهنگی جامعه، بیان داشت: اگر فضایی آرام، تاثیرگذار از نظر معنوی و همراه با آرامش معیشتی در جامعه نباشد، بستر برای اثرگذاری دشمنان در بین خانواده‌ها بخصوص نسل جوان فراهم می‌شود.

وی جایگاه مهم قم در حوزه خنثی سازی توطئه‌ها و هجمه‌های فرهنگی و رسانه‌ای را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید از ظرفیت معنوی قم در جهت تقویت پایه‌های امنیت نرم کشور استفاده حداکثری شود.

ذوالنوری گفت: لازم است تا اردوگاه جامعی برای اسکان ،خدمات رسانی و برگزاری دوره‌های مختلف فرهنگی ورزشی و غیره ویژه افراد کم برخوردار در قم احداث شود تا زائران ورودی به قم در مکانی استاندارد و همراه با خدمات متنوع برخوردار شوند.

وی بیان کرد: برخی نهادهای دخیل در حوزه خدمات رسانی و فرهنگی در بعد کشوری نیز لازم است تا زمینه‌ای جهت ارتقای فکری و معنوی مردم قم با توجه به حضور سالانه میلیون‌ی زائر و گردشگر مذهبی را فراهم کنند.