رفع تصرف ۲۶۷ هزار مترمربع اراضی دولتی استان مرکزی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: سال گذشته 267 هزار مترمربع اراضی این استان به ارزش 2388 میلیارد و 240 میلیون ریال از دست متصرفان آزاد شد. این اراضی در نتیجه 4000 گشت شبانه‌روزی شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، سرهنگ قاسم معصومی افزود: این یگان در اجرای احکام قضایی در راستای رفع تصرف اراضی، ۵۰ فقره رفع تصرف فوری به مساحت ۱۷۵ هزار و ۳۰۰ مترمربع به ارزش ۱۳۷۸ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال را ثبت کرده است.

وی به شهرستان‌هایی که بیشترین میزان رفع تصرف و بیشترین میزان تعداد تصرف را داشته‌اند اشاره کرده و ادامه داد: شهرستان کمیجان از نظر رفع تصرف اراضی با ۱۱۲ هزار مترمربع و شهرستان ساوه از نظر تعداد تصرف با ۴۰ فقره بیشترین اجرای احکام را داشته‌اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار داشت: همچنین سال گذشته ۵۴ فقره رفع تصرف فوری به مساحت ۹۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع به ارزش ۱۰۱۰ میلیارد ریال در این استان انجام شد.

سرهنگ معصومی به شهرستان‌هایی که بیشترین میزان رفع تصرف فوری و بیشترین میزان ارزش ریالی را داشته‌اند اشاره داشته و تصریح کرد: شهرستان شازند با ۴۰ هزار مترمربع از نظر رفع تصرف فوری و شهرستان ساوه نیز از نظر ارزش ریالی به مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال بیشترین میزان را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ و ۵۳۰ کیلومترمربع حدود ۱٫۸۲ درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده‌ است، بیان داشت: مردم می‌توانند هر گونه تعارض به اراضی دولتی را به صورت شبانه‌روزی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ اطلاع دهند.