رشد ۲۴۰ درصدی مصرف گاز خانوارهای استان مرکزی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه مصرف گاز خانوارهای این استان در فصل سرد نسبت به فصل گرم سال جاری، 240 درصد رشد داشته، گفت: با توجه به محدویت‌های انرژی و اهمیت آن در مناطق سردسیر کشور، مهمترین انتظار از مشترکان مصرف بهینه گاز است.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، مهدی کمال‌آبادی فراهانی افزود: هم‌اکنون مصرف روزانه گاز در استان مرکزی به بیش از ۲۲ میلیون مترمکعب در روز رسیده است که از میزان ۳۰ درصد آن به بخش خانگی تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: استان مرکزی در بخش تخصیص گاز به عنوان انرژی پاک به بخش صنعت، چهارمین استان کشور محسوب می‌شود. هم اکنون در این استان ۶۱۶ هزار مشترک وجود دارد که ۶۷۰۰ مورد آن صنعتی در ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی و گلخانه‌های مکانیزه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی اظهار داشت: این استان نخستین استان سبز در حوزه گازرسانی با برخورداری ۱۰۰ درصدی مناطق شهر و ۹۹٫۸ درصدی خانوار کل استان از این خدمت است. تاکنون در ۳۵ شهر و ۱۰۲۰ روستای این استان عملیات گازرسانی انجام شده و به زودی ۲ روستای دیگر نیز به شبکه توزیع متصل می شود.

کمال‌آبادی فراهانی تصریح کرد: شرکت گاز استان مرکزی به به ۴۴۰ هزار مشترک شهری و ۱۷۷ هزار مشترک روستایی خدمات ارائه می‌کند. مصرف گاز در این استان شامل ۲۶ درصد خانگی، ۲۶ درصد نیروگاهی، ۴۲ درصد صنایع و سه درصد CNG است.