رتبه‌بندی معلمان را با خون دل دنبال کردیم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رتبه بندی معلمان با فراز و نشیب‌های بسیاری رو به رو بود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، محمدباقر قالیباف در سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که در سالن اجلاس سران، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و نام شهدا به ویژه شهدای معلم و دانش آموز اظهار کرد: با همه وجودم ایمان دارم که راه تحول و قوی شدن ایران عزیز ما فقط و فقط در دستان شما معلمان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون رتبه‌بندی معلمان را با خون دل دنبال کردیم، گفت: رتبه‌بندی با فراز و نشیب‌های بسیاری روبرو بود. با حضور دولت سیزدهم کار با همه سختی‌ها پیش رفت و حالا دارد اجرایی می‌شود، اما این تنها هدف نیست و باید این فرصت را فراهم کنیم که به سمت کیفیت و عدالت آموزشی برویم.

قالیباف ادامه داد: همه قبول داریم که معیشت اولویت ماست و حتما باید برای آن تلاش کنیم. در تلاشیم به حوزه معیشت سروسامان دهیم. اولویت امروز معیشت است، اما ضرورت امروز و اولویت فردای ما، «تربیت» است. نباید در یک معامله سراسر باخت قرار بگیریم به نحوی که «تربیت» را بدهیم و «معیشت» را بگیریم. اگر از زمان و تربیت غافل شویم، نسل و نسل‌های بعدی را از دست می‌دهیم.

وی تاکید کرد که باید بدانیم اصالت در آموزش و پرورش، مدرسه و معلم است. همانطور که در مجلس شورای اسلامی، اصالت با نماینده مجلس است. رتبه‌بندی را با خون دل دنبال کردیم. رتبه‌بندی با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه رو بود. با حضور دولت سیزدهم کار با همه سختی‌ها پیش رفت و حالا دارد اجرایی می‌شود، اما این تنها هدف نیست و باید این فرصت را فراهم کنیم که به سمت کیفیت و عدالت آموزشی برویم. نمی‌خواهم دوگانه کیفیت و عدالت آموزش ایجاد کنم و این‌ها را مقابل هم قرار دهم، بنده معتقدم این دو مکمل یکدیگر هستند.