به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، احمد ترکمن گفت: به منظور کاهش نفوذ رطوبت در ترکهای عرضی و طولی آسفالت معابر، عملیات درزگیری با مواد تهیه شده از قیر، انجام میشود.
وی افزود: در سال جاری با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال عملیات درزگیری سطح آسفالت معابر منطقه ۶ آغاز شده و ابتدا عملیات درزگیری آسفالت سطح معبر خیابان شهید فهیمی و خیابان شهید مطهری انجام و معابر دیگر بر اساس برنامه زمانبندی و اولویت در حال انجام است.
مدیر منطقه ۶ شهرداری قم اظهار کرد: اجرای درزگیری پروسهای برای جلوگیری از نفوذ آب به لایه زیرین است و همچنین در آسفالتهایی که به دلیل زیرسازی نامناسب، تحمل فشار ناشی از ترافیک سنگین را ندارند، عملیات درزگیری میتواند همانند ضرب گیر برای آسفالت جدید عمل کرده و مانع از ایجاد ترک بر روی سطح آسفالت شود.
ترکمن بیان داشت: درزگیری یک روشترمیم است نه نوسازی پس بنابراین هنگامی که یک قسمت دچار ترک سوسماری میشود،آن منطقه باید برداشته و مجدداً اصلاح شود.
وی افزود: استفاده از قیر پلیمر بهبود چسبندگی، افزایش انعطاف پذیری سطح آسفالت در دماهای پائین، افزایش مقاومت سطح آسفالت در مقابل حرکت و تغییر شکل در دماهای بالا، بهبود در استحکام و افزایش سختی در دماهای بالا از جمله نتایج عملیات درزگیری است.