درخواست کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان برای تخصیص بن کارت
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان خواستار مشخص شدن وضعیت بن کارت‌های خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، یک منبع کارگری در پالایشگاه آبادان گفت: اختصاص بن‌کارت به کارکنان پیمانکاری صنعت نفت موضوعی است که از حدود یکسال پیش در دولت تصویب شده اما به دلیل بار مالی هنوز پرداخت نشده است.

این کارگر افزود: در حالی از حداقل‌های مزدی برخورداریم که بن کارت برای نیروهای رسمی و قراردادی در وزارت نفت تخصیص داده شده و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون محاسبه و به حساب کارگران واریز می‌شود.

به گفته وی؛ وزارت نفت تاکنون به بهانه بار مالی و جمع آوری اطلاعات نیروهای پیمانکاری، از تخصیص و پرداخت بن کارت به کارگران ارکان ثالث خودداری کرده است این در صورتی که اخیرا اخبار ضد و نقیضی مبنی بر اینکه وزارت نفت قصد دارد مبنای محاسبه بن کارت ارکان ثالث را شش ماهه دوم سال قرار دهد نیز منتشر شده و حتی شائبه پرداخت نشدن آن هم وجود دارد.

این کارگر همچنین خواستار پاسخگو بودن مسئولان و مدیران وزارت نفت در ارتباط با اختصاص بن کارت اختصاصی دولت به کارگران ارکان ثالث شد و گفت: برای یکبار هم که شده به سوالات ما در ارتباط با نحوه محاسبه، زمان پرداخت و در کل تکلیف بن کارت ارکان ثالث نفت به کارگران پیمانکاری توضیح دهید تا از نگرانی خارج شویم.

  • منبع خبر : ایلنا