درخواست کارگران ابنیه نواحی یزد و آذربایجان برای دریافت به موقع مزایای مزدی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران ابنیه فنی راه‌آهن یزد و آذربایجان خواستار پرداخت به موقع مزایای عرفی و مناسبتی خود از پیمانکار شدند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کارگران ابنیه فنی راه‌آهن گفتند: شرکت پیمانکاری که در زمینه تعمیرات و نگهداری خطوط ریلی در منطقه یزد و آذربایجان فعالیت دارد، جدا از تاخیر در پرداخت حقوق، برای پرداخت به موقع مزایای عرفی و مناسبتی کوتاهی می‌کند.

این کارگران در تشریح وضعیت پرداخت مطالبات خود گفتند: جدا از معوقات مزدی، برای دریافت برخی مزایای عرفی و مناسبتی با مشکل روبرو هستیم و این مسئله باعث ایجاد دغدغه روحی و گرفتاری‌های روزمره برای کارگران شده است.

این کارگران همچنین با بیان اینکه چند سالی هست که وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی مشخصی نداریم، افزودند: برخی کارفرمایان شرکت‌های پیمانکاری در راه آهن طبق عرف جاری در پرداخت برخی مزایای انگیزشی و عرفی به حساب کارگران کوتاهی می‌کنند. به عنوان نمونه در ایام عید قربان و مبعث، عید فطر، ماه مبارک رمضان و مناسبت‌های دیگری همانند روز حمل و نقل و غیره. . . همه کارفرمایان بایستی برای بالابردن انگیزه کار در کارگران این مزایای عرفی و انگیزشی که از سال‌ها پیش در شرکت‌های تابعه راه‌آهن همانند واحد تعمیرات و نگهداری معمول بوده را در موعد مقرر واریز کنند که در برخی مواقع با تاخیر انجام می‌شود و گهگاه هم به بهانه‌های مختلف از پرداخت آن به کارگران خوداری می‌کنند.

آن‌ها با انتقاد از پیمانکاران تاکید کردند: بخش‌های زیربنایی همچون امور تعمیر و نگهداری خطوط ریلی راه‌آهن قابل واگذاری به پیمانکاران نیستند و اساسا باید منابع مالی نگهداری از آن از بودجه جاری راه‌آهن تامین شود.

  • منبع خبر : ایلنا