درخواست کارکنان بخش فروش بلیت مترو از شورای شهر: بر عملکردِ پیمانکاران نظارت کنید تا حقوقمان ضایع نشود
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
بستنِ قرداد مستقیم با مترو برای ما که سال‌ها سابقه‌ی کار در این بخش داریم حق ماست. اگر قرار نیست به این حقمان برسیم، لااقل بر عملکردِ شرکتِ پیمانکار نظارت کنید تا حداقل حقوقِ قانونی ما پایمال نشود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کارگران بخش فروش بلیت مترو از اعضای شورای شهر تهران می‌خواهند که در انتخابِ پیمانکار به فکر کارگران باشند. اگر قرار است شرکتی دیگر از شرکتهای شهرداری تهران با شرکت بهره‌برداری مترو تهران قراردادی جدید امضا کند، با دقت بیشتری توانایی شرکت و خوش‌نامی آن را مد نظر قرا دهد تا حقوقِ ما بیش از این ضایع نشود.

آن‌ها می‌گویند: بستنِ قرارداد مستقیم با شرکت مترو برای ما که سال‌ها سابقه‌ی کار در این بخش داریم حق ماست. اگر قرار نیست به این حقمان برسیم، لااقل بر عملکردِ شرکتِ پیمانکار نظارت کنید تا حداقل حقوقِ قانونی ما پایمال نشود.

آن‌ها از تداوم مشکلاتِ خود با شرکتِ پیمانکار می‌گویند: امیدمان این بود که پیمانکار جدید کمی از مشکلاتمان کم کند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد که روز به روز بارِ مشکلاتمان بیشتر و بیشتر شد.

این کارگران می‌گویند: شرکتِ پیمانکار حقوقِ ناچیزمان را با تأخیرِ بسیار پرداخت می‌کند، و به دلیلِ پرداختِ با تأخیرِ حقوق و سهم بیمه تامین اجتماعی با مشکلات بسیاری در زمینه‌ی درمان مواجه شده‌ایم. مجبوریم هزینه‌ی درمان را تمام و کمال از جیب خودمان پرداخت کنیم، چون بعد از مراجعه به بیمارستان، مسئول مربوطه می‌گوید هزینه‌ی بیمه‌ی این ماه شما هنوز پرداخت نشده و باید آزاد حساب کنید!

به گفته‌ی کارگران، پیمانکار برای فرار از پرداختِ حق نوبت کاری شیفتهای ما را تغییر داده است؛ یک ماه صبح می‌آییم و یک ماه عصر و این وضعیت برنامه‌ی زندگیِ پرسنل را به هم زده است.

آن‌ها می‌گویند: ما سال‌ها سابقه‌ی کار در بخش فروش بلیت مترو داریم و روز به روز اوضاع ما بدتر شده است. اینکه کارفرمای مادر در واگذاری کار به شرکت به کارگران توجه کند کمترین درخواستی است که ما از مسئولان مترو، شهرداری و شورای شهر تهران داریم.

  • منبع خبر : ایلنا