خواستار پیگیری اصلاح پرداخت مالیات و تعرفه‌های پزشکان هستیم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کمیته صنفی سازمان تامین اجتماعی در نامه‌ای خواستار تامین صنفی حقوق پزشکان این سازمان شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کمیته صنفی انجمن اسلامی جامعه پزشکی سازمان تامین اجتماعی در رابطه با حقوق پزشکان این سازمان در نامه‌ای به مباحث صنفی این تشکل مانند تعرفه‌ها، مالیات و شرایط حقوقی و قراردادی اشاره کرد.

در این نامه «عدم تسلط کافی در محاسبات بسته جدید پرداخت پزشکان در مراکز درمانی استان‌های کشور در ماه اول اجراء و همچنین بدسلیقگی اعمال شده معاونت مالی سازمان به‌علت همزمانی اِعمال کسورات معوقات مالیاتی از ابتدای سال با شروع اجرای دستورالعمل جدید تعرفه «پرکیس» در ماه شهریور»، عامل عدم ارتقای دریافتی پزشکان معرفی شده است.

از جمله مشکلات ناشی از عدم تعدیل و ارتقای تعرفه‌های پزشکان تامین اجتماعی، در این نامه به «خلف وعده معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در لغو نگهداشت درصدهای خلاف مصوبه هیئت امناء در بند ۱۲ -۱۸ از کارانه ویزیت پزشکان و پرکیس ساعتی پزشکان اورژانس، علیرغم وعده‌های داده شده در جلسات کمیته صنفی انجمن اسلامی پزشکان، و پرداخت‌های ناهمگون به پزشکان درماه شهریور» عنوان شده است.

از نقطه نظر نویسندگان این نامه، عدم وجود یک نظام جامع پرداختی پزشکان باعث شده است تبعیض بین رشته‌ای، افزایش یابد.

در نامه قید شده است: «متاسفانه علیرغم درخواست‌های مکرر از معاونت درمان جهت پاسخگویی به پزشکان و پاسخ به دعوت انجمن اسلامی پزشکان برای حضور در کمیته صنفی این تشکل، (این درخواست) هیچ زمانی پدیرفته نشد و پاسخگویی صورت گرفته در جمع پزشکان مورد نظر ایشان نبوده است و پاسخ ایشان نسبت به این پیشنهاد جای تاّمل دارد.

محورهای مطالبات جامعه پزشکان تامین اجتماعی در نامه کمیته صنفی انجمن اسلامی پزشکان تامین اجتماعی به شرح ذیل عنوان شده است: پیگیری اصلاح پرداخت مالیات پزشکان، پیگیری اصلاح تعرفه پزشکان به نهاد عمومی غیر دولتی، پیگیری اصلاح شکاف و تبعیض بین رشته‌ای، پیگیری اجرای مصوبه هیئت دولت در تعرفه پزشکان عمومی با سابقه بالای ۱۵ سال، معرفی پزشکان توانمند در ارکان مدیریتی درمان.

در این بیانیه ضمن انتقاد تلویحی از برخی مدیران تامین اجتماعی، آمده است: انحرافات و فسادهای احتمالی مسئولین اداری و مالی و درمانی با ارسال مستندات به صورت محرمانه به مراجع ذی‌صلاح قانونی در دستور کار کمیته قرار گرفته و در حال انجام است.

این کمیته همچنین خواستار تشکیل «کمیته اخلاق پزشکی» در میان پزشکان سازمان و مدیران درمانی تامین اجتماعی شده است.

در پایان نامه نیز بر «بررسی ابعاد تجمع اعتراضی کادر درمان بیمارستان میلاد در چند هفته گذشته توسط نهادهای مسئول نظارتی بالادستی و تشکیل یک کمیته مستقل جهت بررسی این اعتراضات» تاکید شده است.