خبرهای خوش استاندار قم از تعیین تکلیف منوریل و مترو/ حمایت تمام‌قد از مدیریت شهری قم داریم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
استاندار قم از تصمیم نهایی دولت برای تعیین تکلیف منوریل و اجرای آن خبر داد و گفت: به دنبال تأمین واگن از راه‌های مختلف برای پروژه مهم مترو هستیم.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سید محمدتقی شاهچراغی در نشست خبری گرامیداشت هفته دولت که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بخشی از پروژه‌ها، گذشته طولانی‌مدتی را دارند، اظهار داشت: منوریل، مترو، فرودگاه، بافت فرسوده، خانه‌های زیر دکل، چهل اختران، دروازه ری، پروژه‌های اطراف حرم، اسماعیل‌آباد، ساماندهی سکونت‌های غیررسمی و … ازجمله این پروژه‌ها هستند.

وی از انجام پروژه جمع‌آوری ریل‌های متروکه یاد کرد و گفت: این خط عملاً قابلیت استفاده نداشت و آسیب‌های اجتماعی متعددی نسبت به آن گزارش‌شده بود و علی‌رغم تمام مشکلات این پروژه انجام و شهرداری متولی جایگزینی آن است.

استاندار قم با بیان اینکه تلاش ما در مرحله نخست کمک به مدیریت شهری است، ابراز کرد: در پروژه‌های شهری، بافت فرسوده، سکونت‌های غیررسمی، خانه‌های زیر دکل که به ظاهر، مسئولیت ذاتی مدیریت شهری است ولی به دلیل اینکه به‌طور مستقیم با مردم در ارتباط است، از مجموعه مدیریت شهری حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فرودگاه قم و منوریل در سیر برنامه تأمین منابع در دولت قرار گرفته و مصوبات آن انجام‌شده است، تصریح کرد: در پروژه مترو قرار بود از تهران قطار بگیریم ولی متأسفانه این اقدام از نظر فنی با مشکل مواجه شد و نهایتاً مقرر شد تأمین اعتبار لازم از طرف دولت انجام شود.

شاهچراغی با اشاره به اینکه دولت تعهدات لازم در پروژه متروی قم را پذیرفته است، ابراز کرد: بخشی از اقدامات متروی قم انجام‌شده و مابقی نیز در دست انجام است.

استاندار قم با بیان اینکه دولت به اجرای پروژه منوریل به طول ۶.۸ کیلومتر مصمم است، ابراز کرد: در موضوع منوریل از محل تهاتر نفت تعیین تکلیف شده است و از این بعد این پروژه درگیر مباحث فنی خواهد شد.