حقوق بشر آمریکایی مسخره و خنده‌دار است/ تحریم روش دیکتاتورها
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
امام جمعه گرگان با بیان اینکه آمریکا در حالی دم از حقوق بشر می‌زند که جنایت‌های زیادی به بشریت تحمیل کرده است، گفت: شنیدن شعار حقوق بشر از سوی آمریکایی‌ها مسخره است و ظاهرا آنها با این شعار، دنیا را به سخره گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز جمعه ۱۸ آذر در خطبه‌های عبادی سیاسی‌نماز جمعه گرگان اظهار کرد: این روزها یکی از مسائل پرتکرار در ادبیات سیاسی دنیا مسئله تحریم است، این اقدام یکی از روش‌های دیکتاتورهای تاریخ بوده و حتی انبیاء(ع) را تحریم می‌کردند تا منزوی شوند پیامبر اکرم(ص) به مدت سه سال در شعب ابی‌طالب محاصره سیاسی و اقتصادی و به نوعی تحریم بود.

وی افزود: امروز هم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای قرار دادن سایر کشورها زیر سلطه از ابزار تحریم استفاده می‌کنند تا خواسته شوم خود را به این کشورها تحمیل کنند، گزارشات رسیده حاکی از آن است که در طول تاریخِ تحریم‌ها، بیشترین تحریم شامل حال روسیه شده و این کشور را ۶ هزار نوع تحریم کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ۴۳ سال اخیر تحت فشار تحریمی دشمن بوده است، تصریح کرد: براساس گزارشات رسیده در ۱۰ سال اخیر، کشورمان را یک هزار و ۸۱۶ نوع تحریم کردند، همچنین استکبار جهانی علیه کره شمالی، ونزوئلا، کوبا و غیره تحریم‌هایی اِعمال کرده است.

نورمفیدی تاکید کرد: از آنجایی که برخی از کشورها از جمله ایران می‌خواست مستقل باشد و زیر سلطه آمریکایی‌ها قرار نگیرد تصمیم گرفتند با تحریم، این کشورها را به زانو در بیاورند و خواسته خود را بر آنها تحمیل کرده و برایشان مشکل درست کنند.

وی با بیان اینکه تحریم روش دیکتاتورها است، گفت: دشمنان حتی انبیاء(ع) را تحریم می‌کردند و به آنها لقب ساحر و دیوانه نسبت می‌دادند اما امروز تحریم‌ها شکل دیگری پیدا کرده است، استکبار جهانی تصور نمی‌کرد که تحریم‌های آنها علیه روسیه، روزی دامن خودشان را بگیرد و گرفتار کمبود مواد غذایی و ضروریات زندگی و همچنین کمبود انرژی در روزهای سرد سال شوند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه یکی از بهانه‌های دشمن برای تحریم ایران مسائل هسته‌ای است، تصریح کرد: در حالی که ما به پیشرفت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز دست یافتیم و قصد ساخت بمب اتم را نداریم اما دشمنان باز هم مسئله هسته‌ای را بهانه تحریم ایران قرار می‌دهند، دشمن می‌خواهد ایران در مسائل هسته‌ای پیشرفت نکند و در منطقه عرض‌اندام نداشته باشد اخیرا هم مسئله حقوق بشر را بهانه قرار داده است.

نورمفیدی متذکر شد: آمریکا در حالی دم از حقوق بشر می‌زند که جنایت‌های زیادی به بشریت تحمیل کرده، شنیدن شعار حقوق بشر از سوی آمریکایی‌ها مسخره است و به نظر با این حرف دنیا را به سخره گرفته‌اند، آمریکا، سرخ‌پوست‌ها را نابود کرده و در دنیا هر جایی وارد شده خدمتی به مردم نکرده و جز نابودی و تخریب دستاورد دیگری نداشته است.

وی با بیان اینکه دشمن از قدرت دفاعی و منطقه‌ای ایران هراس دارد، متذکر شد: ما تا جایی که بتوانیم بر قدرت دفاعی خود می‌افزاییم تا کسی جرئت نکند به ما چپ نگاه کند و این مهم دستور قرآن کریم است، خوشبختانه تحریم‌های دشمن نتوانست ما را از پای در بیاورد و پیشرفت‌های دفاعی و منطقه‌ای ما به جایی رسیده که جرئت دست‌درازی به ما را ندارند و اگر بخواهند به ما چپ نگاه کنند همه مراکز نظامی آمریکا در منطقه موشک‌باران خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اینکه آمریکا می‌خواستند قدرت مطلق جهان باشند، یادآور شد: خوشبختانه هدف آنها محقق نشد و امروز همه دنیا به‌دنبال چندقطبی‌شدن دنیا هستند تا کشوری مانند آمریکا در قدرت واحد نباشد، امروز هیچ کسی حاضر نیست به تک‌قطبی شدن دنیا تن دهد چراکه قُلدری و دیکتاتوری ایجاد می‌کند.

نورمفیدی با بیان اینکه امروز قدرت اقتصادی آمریکا از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد رسیده است، یادآور شد: امروز نیمی از قدرت اقتصادی آمریکا اُفت کرده اما ایران اسلامی پس از انقلاب اسلامی به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بی‌شماری دست یافته و در حالی که کشورمان روزی حیاط‌خلوت آمریکا بود امروز ما را به‌عنوان یک قدرت در مقابل خود می‌شناسند.