تسلیت جمعی از مسئولان و شخصیت های سیاسی به خانواده شهید مطهری
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مطهری جمعی از مسئولان و شخصیت های سیاسی با صدور پیام های جداگانه به خانواده شهید مطهری تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، متن پیام صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است:

درگذشت مرحومه مغفوره روحانی، همسرمکرمه شهید آیت‌الله مرتضی مطهری موجب تاثر گردید.

اینجانب فقدان آن بانوی مومنه را به کلیه بازماندگان بویژه فرزندان محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت و غفران الهی و برای مصیبت دیدگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم .

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای دکتر علی مطهری(دامت افاضاته)

درگذشت سرکار خانم عالیه روحانی مادر مکرمه تان و همسر بزرگوار متفکر والامقام استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری(قدس) سره موجب تأثر شد.

اینجانب ضمن آرزوی علو درجات برای آن فقیده سعیده و استاد شهید، این مصیبت را خدمت جنابعالی و بیت مکرم خصوصا برادرانم حضرات آقایان دکتر مجتبی مطهری و حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد مطهری و هم چنین برادر معزّز جناب آقای دکتر علی لاریجانی تسلیت عرض می نمایم.

همچنین حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران نیز در پیامی درگذشت همسرشهید آیت‌الله مرتضی مطهری را به فرزندان وی تسلیت گفت که به این شرح است:

خبر درگذشت سرکار خانم اعظم (عالیه) روحانی، همسر مکرّمه شهید والامقام انقلاب اسلامی، استاد آیت‌الله مرتضی مطهری موجب تاسف و تاثر فراوان شد. انقلاب اسلامی وام‌دار اندیشه‌های متعالی استاد مطهری است و در بیت ایشان، فرزندانی دانشمند و متدین پرورش یافتند که منشاء خیر برای انقلاب شدند و این همه، با فداکاری و استقامت و اخلاق نیکوی همسر ایشان میسر شد.
برای آن بانوی مکرّمه از درگاه الهی رحمت و مغفرت مسالت می‌نمایم و با تسلیت به بیت شریف و فرزندان گرانقدر ایشان بویژه آقایان مجتبی، علی و محمد مطهری و نیز برادر ارجمندم آقای دکتر علی لاریجانی، برای دیگر بازماندگان صبر و اجر طلب می‌کنم.

متن پیام علی اکبر ولایتی هم بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون
خانواده محترم شهید والامقام مطهری

درگذشت بانوی مکرمه و مؤمنه «حاجیه خانم اعظم (عالیه) روحانی» همسر مکرم شهید گرانقدر «آیت اللّه دکتر مرتضی مطهری» را به خانواده محترم و تمامی بازماندگان تسلیت عرض می‌نمایم.
از درگاه پروردگار متعال علو درجات برای آن مرحومه مغفوره و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.