برگزاری کارگاه “تأمین اجتماعی” برای کارشناسان وزارت علوم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
محسن تقیانی گفت: سازمان تامین اجتماعی از پیشنهادات سازمان‌ها و نهادهای دست اندرکار با هدف صیانت از نیروی کار، تشریک مساعی و هم افزایی در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی استقبال خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کارگاه آموزشی «آشنایی با قوانین و مقررات تأمین اجتماعی» با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای کارشناسان حوزه منابع انسانی، مالی و حقوقی ستاد این وزارتخانه و نیز و دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

محسن تقیانی (مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی) در مورد این کارگاه آموزشی و اهداف آن گفت: سازمان تامین اجتماعی از پیشنهادات سازمان‌ها و نهادهای دست اندرکار با هدف صیانت از نیروی کار، تشریک مساعی و هم افزایی در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی استقبال خواهد کرد.

وی به لزوم ضرورت اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: افزایش تعامل مسئولان و کارشناسان تامین اجتماعی با کارفرمایان و کارگران و آگاهی بخشی جامعه هدف، افزایش رضایتمندی و تقویت اصل سه جانبه گرایی در راستای و سیاست‌های کلی تامین اجتماعی از برنامه‌های اولویت دار این سازمان است.

تقیانی به اجرای طرح گفتمان‌سازی با تاکید بر مفاهیم و کارکردهای تامین اجتماعی در سطح دانشگاه و موسسات عالی آموزش در سراسرکشور اشاره کرد و یادآور شد: تغییر نگرش فرهیختگان و نخبگان کشور به مقوله تامین اجتماعی به منظور آشنایی هرچه بیشتر نسل آینده با مفاهیم بیمه و کارکردهای آن از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

وی به ضرورت افزایش سطح اعتماد و اطمینان شرکای اجتماعی به کارکردهای تامین اجتماعی در راستای تامین منافع سازمان اشاره کرد و گفت: این اداره کل با راه اندازی ۳ گروه تعاملی آنلاین در پیام رسان داخلی بله با هدف افزایش اطلاعات و دانستنی‌های بیمه‌ای شرکای اجتماعی به بارگذاری مطالب آموزشی، فرهنگی و تولید محتواهای مورد نیاز شرکای اجتماعی با مشارکت اعضای هیات مدیره تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی سراسر کشور پرداخته است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با تاکید بر اینکه حل و فصل مشکلات جامعه هدف در خصوص قوانین بیمه تامین اجتماعی و توانمندسازی این عزیزان در استفاده بهینه از خدمات درمانی و بیمه بیکاری در این دوره‌های آموزشی تدریس می‌شود. افزود: از اوایل سال تا کنون بیش از (۲۳ کارگاه آموزشی) کارگاه آموزش فراگیر قوانین و مقررات تامین اجتماعی به صورت وبیناری و… ویژه کارفرمایان و کارگران سراسرکشور برگزار شده است.

تقیانی در خصوص اهمیت فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی نیز افزود: با توجه به تنوع خدمات در سازمان تأمین اجتماعی و بخشنامه‌های متعددی که در حوزه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران وجود دارد می‌بایست آموزش به ذینفعان در سطح گسترده‌تری انجام شود.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی به برگزاری حداقل ۶۵۰ کارگاه آموزش قوانین و مقررات تامین اجتماعی ویژه کارفرمایان کارگاه‌های تازه تاسیس از ابتدای سال تا کنون در سطح استان‌های سراسر کشور اشاره کرد و اذعان داشت: برگزاری این کارگاه‌های آموزشی با هدف توسعه تعامل و افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی صورت می‌گیرد.

فاطمه راهی رئیس گروه اداره کارفرمایان به استقبال خوب شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی اشاره کرد و یادآور شد این کارگاه‌های آموزشی بصورت حضوری و وبیناری در قالب طرح «پرسش و پاسخ» برگزار شده است.

رئیس گروه اداره کارفرمایان با تاکید بر اینکه برگزاری طرح آموزش قوانین و مقررات تامین اجتماعی منجر به آگاهی بخشی و توسعه تعامل و افزایش رضایتمندی جامعه مخاطب خواهد شد. اظهار کرد: رسالت برگزاری کارگاه آموزشی و هم‌اندیشی، برنامه ریزی و اجرای دوره‌هایی است که مورد نیاز بخش‌های گوناگون جامعه هدف است.

وی با بیان اینکه سرفصل‌های آموزشی متناسب با نیاز مخاطبان، تنظیم و ارائه می‌شود، افزود: این کارگاه آموزشی از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۱۲:۳۰ در قالب دو بخش آموزش و (پرسش و پاسخ) در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

رئیس گروه اداره کارفرمایان با تأکید بر اینکه پتانسیل خوبی در سازمان در حوزه آموزش قوانین بیمه تامین اجتماعی وجود دارد، اظهار کرد: لازم است نهادها و کارگاه‌ها از طریق مکاتبه با اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درخواست خود را برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی اعلام دارند.