برخی قوانین موجود تامین اجتماعی را با ضعف مواجه کرده است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: خیلی از قوانین و مقررات کاری کرده که تامین اجتماعی سازمان چابک و پایدار نباشد، مواردی مانند سخت و زیان و آور و ازدواج‌ها و طلاق‌های صوری باعث شده این سازمان برای تامین حقوق تعهداتی درمانی برای بازنشستگان با مشکل مواجه شود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، دومین روز از دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران صبح امروز در کرمانشاه برگزار شد.

اسکندر کاکایی در این مراسم گفت: اگر تامین اجتماعی می‌تواند خدمات اراده دهد به خاطر حمایت‌های شما جامعه بازنشستگان است و ما چیزی خارج از خواسته، طرز فکر و به کارگیری اندوخته‌های شما که در جوانی به‌عنوان حق بیمه پرداخت کرده‌اید، نداریم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: باید با به‌کارگیری تمام توان خود شرایطی را فراهم کنیم که دغدغه‌های معیشت و درمان را برای شما فراهم کنیم، البته اگر ضریب پشتیبانی نداشته باشیم که پایداری منابع ما را تامین کند، مشکلات از آنچه امروز داریم هم بیشتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: با تحت پوشش قراردادن تعداد زیادی از افراد بویژه بیمه شدگان اجباری است که تامین اجتماعی می‌تواند تعهدات خود را پرداخت کند.

به گفته این مسئول تامین اجتماعی، سازمانی بین نسلی است و علاوه بر تامین معیشت و درمان بازنشستگان بعد از آن هم به بازماندگان خدمات لازم ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: در استان کرمانشاه حدود ۸۵ هزار مستمری بگیر اصلی داریم که میانگین در ۸ ماهه سال جاری ۵۴۳ میلیارد تومان در ماه به آن‌ها پرداخت شده اما از لحاظ منابع به این مبلغ نمی‌رسیم.

قوانین بدون پشتوانه مالی تامین اجتماعی را با مشکل مواجه می‌کند

کاکایی ادامه داد: باتوجه به اینکه کشور درحال پیر شدن است؛ لازم است دولت حمایت‌های خود را از تامین اجتماعی افزایش دهد و همانطور که به سایر صندوق‌ها کمک می‌کند به این صندوق هم کمک کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در مشاغل سخت و زیان آور فقط تامین اجتماعی دیده شده، گفت: کارفرما موظف است در طول دو سال شرایط سخت و زیان‌آور را رفع کند تا کارگران در شرایط عادی بازنشسته شوند اما این اتفاق نمی‌افتد و بار بازنشستگی برای تامین اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مقررات بدون پشتوانه مالی برای تامین اجتماعی لحاظ شود در آینده نه چندان دور پرداخت مستمری و انجام تعهدات درمانی با مشکل مواجه خواهد شد.

امروز آخرین روز برگزاری اردوی ۲ روزه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مازندران در هتل پارسیان استان کرمانشاه است.

  • منبع خبر : ایلنا