بازنشستگی تعدادی از کارگران شهرداری شوش تایید شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران شهرداری شوش می‌گویند بازنشستگی ۱۲ نفر از ۲۰ کارگری که از سال ۹۸ معطل بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان آور هستند، از سوی تامین اجتماعی تایید شده و آنها منتظر پرداخت هزینه بازنشستگی خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کارگران مجموعه شهرداری شوش گفتند: نزدیک به ۲۰ نفر از کارگران مجموعه شهرداری شوش با ۲۳ سال سابقه کار از سال ۹۸ معطل پرداخت هزینه بازنشستگی خود از سوی شهرداری هستند و اخیرا بازنشستگی ۱۲ نفر از آنها از سوی تامین اجتماعی تایید شده است.

به گفته یکی از کارگران؛ سه سال است از موعد بازنشستگی همه این کارگران گذشته و شهرداری به دلیل کمبود منابع مالی تاکنون امکان پرداخت هزینه بازنشستگی آنها را نداشته است.

به ادعای این کارگر، هشت کارگر مشمول باقیمانده نیز مشکل معوقات بیمه‌ای دارند که باید مشکل آنها مرتفع شود.

طبق اظهارت او، کارگران مشمول بازنشستگی ماه‌هاست مشکلات مربوط به بازنشستگی‌شان را در خصوص پرداخت ۴ درصد هزینه بازنشستگی با ارایه اسناد قانونی به مسئولان مربوطه مطرح کرده‌اند و حدود یک هفته است که شهرداری وعده کرده از طریق منابع درآمدی فروش یک قطعه زمین شهری قصد دارد مطالبات کارگران بازنشسته را پرداخت کند.

او گفت: طبق محاسبات انجام شده شهرداری شوش باید بابت هزینه بازنشستگی هر یک از کارگران رقمی حدود ۱۲۰ میلیون تومان به حساب تامین اجتماعی بپردازد و تامین اجتماعی نیز قول همکاری با شهرداری را داده است.

او گفت: درخواست ما این است که شهرداری با مساعدت سازمان تامین اجتماعی مشکل پرداخت هزینه بازنشستگی همکاران مجموعه شهرداری شوش را برطرف کند تا هرچه سریعتر آنها بازنشسته شوند.

  • منبع خبر : ایلنا