اولین جشنواره رسانه‌ای زائران کریمه(س) در قم برگزار می‌شود
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دبیر کمیته اطلاع رسانی و هماهنگی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم از برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای زائران کریمه(س) در قم بعد از پایان تعطیلات نوروزی با تقدیر و تجلیل از افراد برتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مهدی کلانترزاده در حاشیه بازدید و آشنایی اصحاب رسانه از ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر شهرداری قم در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: با پیوند خانه مطبوعات و کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات زائرین استانداری قم یکی از نادرترین اتفاقات در امر تبلیغات و اطلاع رسانی قم رقم خورده است.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای زائران کریمه(س)، ادامه داد: ابلاغ استاندار قم در حکم اعضای ستاد اطلاع رسانی ستاد تسهیلات زائرین یک ساله است که نشان می‌دهد باید اقدامات و برنامه‌ها به صورت مستمر در طول سال و مناسبت‌های مختلف با قوت تداوم پیدا کند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم تصریح کرد: جشنواره رسانه‌ای زائران کریمه(س) از باب« من لا یشکر الناس لا یشکر الله» و با  هدف دیده شدن و تقدیر از خبرنگاران و عکاسانی است که در طول ایام برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و نوروز سال جاری پای کار بوده و از استراحت، تفریح و تفرج خود به خاطر مردم و زائران، گذشتند.

وی یادآور شد: از مسئولان استان انتظار می‌رود پیوست رسانه‌ای را جزء لاینفک اقدامات و تصمیم گیری‌های خود قلمداد کنند.

وی در ادامه با اشاره به حضور پرشور زائران و مسافران نوروزی در قم، اظهار داشت: از ابتدای سال جدید شمسی شهر مقدس قم شاهد حضور میلیونی زائران است و لازم است تا برای خدمات رسانی مطلوب، اطلاع‌رسانی بهتری به مردم صورت بگیرد.

دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات سفر استان قم گفت، تاکنون همکاری مطلوب و جدی توسط برخی دستگاه‌ها برغم مسئولیت ذاتی آنها در زمینه اطلاع رسانی انجام نگرفته است.

وی تصریح کرد، چاپ بروشور کاغذی در عید امسال به نزدیک صفر رسیده و اطلاع‌رسانی بیشتر از طریق فضای مجازی و به خصوص پرتال جامع زیارت و گردشگری انجام می‌گیرد؛ پرتال جامع زیارت و گردشگری با برند«قم زائر» یک کار مداوم و مستمر در این استان خواهد بود و این پرتال کاملترین و جامع‌ترین بستر اطلاع رسانی است.

دبیر کمیته اطلاع رسانی و هماهنگی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم ابراز داشت: در قالب این پرتال جامع روزانه بیش از ۳۲۰ هزار پیامک توسط یکی از اپراتورها به مسافران ورودی به قم ارسال و خدمات مختلف سفر مانند اسکان، راهنمای سفر،مراکز تفریحی وغیره به آنها ارائه می‌شود.

کلانترزاده با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی سامانه چندزبانه ۱۳۷ شهرداری قم، بیان داشت: در سامانه اطلاع رسانی ۱۳۷ اسکان زائر با ۳۹ درصد تماس‌ها بیشترین فراوانی را داشته است.

وی در پایان اظهار کرد: از بیست اسفندماه سال گذشته طرح قرارگاه کریمه با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در یازده بوستان شهری در حال اجراست؛ بیش از ۹۵ اقدامات قرارگاه کریمه حالت ایجابی و فرهنگی دارد.