اقتصاد کشور نباید با دلار گره بخورد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اقتصاد کشور نباید با قیمت دلار گره بخورد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی هشتم اسفندماه در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور رییس قوه قضاییه و مسئولان ارشد قضایی کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه قوه قضاییه جمهوری اسلامی باید تابلو و الگویی برای جهان باشد، اظهار کرد: قوه قضاییه بار فقهی و حقوقی دارد به همین دلیل این قوه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ریشه حقوق در اسلام، خداوند است و مرز ما با دیگر نظام ها این است که نظام حقوقی ما از خداوند نشات گرفته است، گفت: اشخاص، ملت ها، امت و … در اسلام با حق تعریف می شوند و شاخه مقدس قضا، اعظم همه شاخه ها به شمار می رود.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی امر قضا اهمیت بسیاری دارد، افزود: امید است که ریاست قوه قضاییه در این سنگر مقدس موفق باشد چراکه ریشه آن به کل نظام و اسلام باز می گردد.

وی در خصوص مباحث اقتصادی بیان کرد: در حوزه اقتصاد باید همواره برای ۲۰ سال آینده برنامه ریزی داشت. انتظار می رود مشکلات حوزه ارز و ریال و مباحث اقتصادی که مرتبط با قوه قضاییه است مدنظر و تحت برنامه ریزی قرار گیرد.

دری نجف آبادی با اشاره به مشکلات حوزه آب، برق، گاز، مصرف و مصرف گرایی و … گفت: سال گذشته ۵ میلیارد تومان موبایل وارد کشور شده و وضع بازار دلار هم که روشن است. اقتصاد کشور نباید با قیمت دلار گره خورده باشد. واردات، صادرات، مناطق آزاد، خروج سرمایه و … باید در کشور به خوبی مدیریت شود تا آرامش در جامعه حاکم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خواستار تدبیر همه مسئولان در مدیریت کشور شد.