افزایش سن بازنشستگی، اقدامی ضد مردمی مجلس یازدهم است/ کارگران از شورای نگهبان تقاضای رد این مصوبه را دارند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
بازرس ارشد کانون کارگران ساختمانی کشور، با بیان این که افزایش سن بازنشستگی، اقدامی ضد مردمی مجلس یازدهم است، گفت: کارگران از اعضای محترم شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، تقاضای رد این مصوبه را دارند.

عباس شیری در گفت‌وگو با پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا» با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش سن بازنشستگی، اظهار داشت: ما در جامعه کارگری انتظار نداشتیم که نمایندگان مجلس، قانونی را برعلیه کارگران تصویب کنند، بلکه انتظار ما این بود که در این بازه زمانی، برای آسایش مردم و بیمه‌شدگان تلاش کنند تا این قشر از جامعه نیز در آسایش باشند.

وی افزود: مجلس با تصویب این قانون، برای مردم و بیمه شدگان دلهره ایجاد کرده است، و واقعا مردم نگران این موضوع هستند.

بازرس ارشد کانون کارگران ساختمانی کشور ادامه داد: چه تضمینی وجود دارد بیمه شدگان و به خصوص کارگران با کارهایی که اکثرا سخت و زیان‌آور میباشند، چه میزان عمر کنند که تا ۶۵ سالگی کار و تا ۳۵ سال بیمه پردازی کنند؟

وی افزود: به علاوه یکی از ضعف‌های این مصوبه این است که اگر ۳۵ سال بیمه پردازی کنند، آیا حقوق به اندازه ۳۵ روز پرداخت می‌شود یا نه؟ ۶۵ درصد جامعه کارگری حداقل پرداز هستند و با توجه به اینکه میانگین دو سال آخر در برقراری حقوق بازنشستگی مدنظر گرفته میشود، حقوق کارگران با سی سال بیمه پردازی هیچ تفاوتی با حقوق سی و پنج سال بیمه پردازی نمی‌کند؛ این ضعف‌ها نیز باید در این قانون تصویب شده مجلس یازدهم برطرف شود.

شیری تصریح کرد: آقایان بالانشین چون امید به زندگی خودشان بالا رفته، آنرا به کل جامعه تعمیم میدهند؛ در حالی که کارگری که حقوقش یک سوم خط فقر می‌باشد، کجا امید به زندگی دارد که بخواهد بالا برود.

این فعال کارگری با بیان اینکه نمایندگان مجلس وکلای مردم هستند و وکیل باید برای آسایش مردم تصمیم گیری کند درحالی که مصوبه افزایش سن بازنشستگی بر ضد مردم است، گفت: جامعه کارگری انتظار دارد، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام با حمایت از بیمه‌شدگان به‌خصوص جامعه کارگری، این مصوبه را تأیید نکنند.

انتهای پیام