اعتراض کارکنان هواپیمایی امریکن ایرلاینز به پایین بودن دستمزد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سه اتحادیه مجزا به نمایندگی از خدمه پرواز در خطوط هوایی ایالات متحده آمریکا، روز سه‌شنبه در ۳۰ فرودگاه برای افزایش حقوق خود تجمع و اعتصاب برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، خدمه هواپیمایی امریکن ایرلاینز در اعتراض به قراردادهای جدید و عدم افزایش حقوق در این قراردادها، با راه‌اندازی اعتصاب یک روزه، اعتراض خود را اعلام کردند.

سه اتحادیه مجزا به نمایندگی از خدمه پرواز در خطوط هوایی ایالات متحده آمریکا، روز سه‌شنبه در ۳۰ فرودگاه برای افزایش حقوق خود تجمع و اعتصاب برگزار کردند.

مهمانداران هواپیما به شدت از اینکه خلبانان در سال گذشته دستمزدهای هنگفتی دریافت کرده و افزایش بیش از ۲۰ درصدی داشتند، نسبت به تبعیض میان حقوق خدمه هواپیما و عدم افزایش مزد کارکنان فرودگاه‌ها از نظر مدیران این شرکت معترض هستند.

این کارکنان در حین این اعتصاب یک روزه اعلام کردند: برای کار کردن در دوره کرونا و اجرای برنامه‌های مربوط به ایمنی مسافران هیچ پاداشی دریافت نکرده‌ایم.

هرچند قانون فدرال آمریکا انجام اعتصابات قانونی را برای اتحادیه‌های هواپیمایی و شبکه حمل و نقل ملی آمریکا دشوار می‌کند، اما برخی نمایندگان کنگره آمریکا ادعا کردند که برای حل مشکل کارکنان اعتصابی مداخله و شروع به میانجیگری می‌کنند.

شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از حق مهمانداران خود حمایت می‌کنیم و به آن احترام می‌گذاریم و درک می‌کنیم که این روش (اعتصاب) آن‌ها برای مطالبه حقوق و مزد بیشتر از راه‌های قانونی اعتراض است.

مهمانداران هواپیما آخرین گروهی هستند که با شرکت هواپیمایی فورث-ورث در تگزاس بر سر میز مذاکره حاضر شدند. این درحالی است که خلبانان امریکن ایرلاینز در ماه آگوست (تابستان) به توافقنامه جدیدی دست یافتند که شامل افزایش حقوق و پاداش‌های بالا بود.

شب گذشته بسیاری از مسافران به دلیل وجود این اعتصاب سفرهای خود را لغو کردند که زیان زیادی به شرکت هواپیمایی آمریکایی امریکن ایرلاینز وارد کرد.

  • منبع خبر : ایلنا