استاندار قم: رویکرد اطلاع رسانی در هفته پژوهش باید امیدآفرینی بین مردم باشد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
استاندار قم گفت: رویکرد اطلاع رسانی در هفته پژوهش به ویژه در فضای مجازی باید امیدآفرینی بین مردم و اثرگذاری بر حل مسائل جامعه باشد.

ببه گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، سید محمد تقی شاهچراغی روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی هفته پژوهش با اشاره به اینکه تحول، تنوع و بازنگری در برگزاری رویدادهای مختلف خوب است، گفت: در بحث موضوعات پژوهشی باید میزان اثربخشی پژوهش در رفع نیاز جامعه مورد توجه باشد.

وی با انتقاد از عدم آشنایی بخشی از جوانان و نوجوانان نسبت به دستاوردهای علمی و فنی انقلاب اسلامی گفت: ما در عرصه های مختلف علمی و فنی صاحب جایگاه ویژه ای هستیم و حتی در برخی موارد جز کشورهای برتر دنیا محسوب می شویم پس باید این افتخارات علمی با استفاده از هر ابزاری به دانش آموزان ما معرفی شود .

وی در ادامه گفت: برپایی نمایشگاهی دراین راستا در استان قم  اتفاق خوبی است ولی باید تلاش کنیم که دانش آموزان، دانشجویان، صنعت‌گران و … در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

شاهچراغی با بیان اینکه باید از رسانه‌ها در معرفی دستاوردهای علمی و فنی استان به بهترین شکل استفاده شود، افزود: رویکرد اطلاع رسانی در هفته پژوهش به ویژه در فضای مجازی باید امیدآفرینی بین مردیم و اثرگذاری بر حل مسائل جامعه باشد.

وی با تاکید برضرورت معرفی فعالیت‌های نیروهای نخبه، فناور و پژوهش‌گر گفت: باید به این معرفی به عنوان یک اصل نگاه شود و در همین راستا نیز راهکارهای عملیاتی درنظر گرفته شود.

پژوهش و فناوری استان معرفی شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در این جلسه گفت: امسال هفته پژوهش و فناوری را با عنوان پژوهش و فناوری پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری نموده‌اند و بر این اساس باید دانش‌بنیان‌ها نقش پررنگ‌تری در این زمینه ایفا کنند و در برنامه‌های این هفته حضور فعال‌تری داشته باشند.

سید مهدی قریشی همکاری موثر دستگاه‌های اجرایی در برگزاری بهتر هفته پژوهش را خواستار شد و افزود: بر اساس دستورالعمل ارسالی، دستگاه‌های اجرایی مجاز به برگزاری هفته پژوهش و فناوری به‌صورت مستقل و مجزا نیستند و همه دستگاه‌های استان باید در قالب این ستاد برنامه‌های خود را عرضه نمایند.

وی برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری را از برنامه‌های مهم این هفته دانست و ابراز کرد: بایستی کلیه برنامه‌های موردنظر که قرار است در هفته پژوهش و فناوری ارائه شود در قالب یک جدول با زمان‌بندی مشخص و متولی برنامه توسط دبیرخانه تدوین و بر اساس آن برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد.

روزهای ۱۲ الی ۱۸ آذر ماه به‌عنوان هفته پژوهش و فناوری نام‌گذاری شده و مراسم‌های مختلفی ازجمله معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش در این هفته برگزار خواهد شد.