به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مسعود بخشی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژههای تونل غدیر و فاز پنجم بلوار عمار یاسر در گفتوگو با خبرنگاران، با اشاره به جزئیات پروژه تونل غدیر اظهار کرد: ادامه تونل غدیر یکی از پروژههای شاخصی است که توسط سازمان توسعه و عمران شهرداری قم به سرانجام رسیده است.
وی مجری پروژه تونل غدیر را سازمان توسعه و عمران شهرداری قم دانست و افزود: از دلایل شاخص بودن این پروژه میتوان به قرارگیری در هسته مرکزی شهر، همجواری با حرم مطهر و روبهرو شدن با چالشهایی چون تأسیسات شهری اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه پروژه تونل غدیر در مراحل پایانی قرار دارد، تصریح کرد: در تلاشیم تا چند روز آینده عملیات پایانی و عمرانی سازه تونل غدیر و کنار گذرهای رمپ خروجی به پایان رسیده را به شهرداری قم تحویل دهیم.
وی با تأکید بر اینکه ۵ هزار میکسر بتنریزی در این پروژه انجامشده است، خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار و ۶۰۰ مترمکعب حجم بتنریزی در تونل غدیر بوده است.
بخشی با اشاره به حجم میلگرد استفادهشده در این پروژه ابراز کرد: ۲۶۰۰ تن میلگرد معادل ۱۳۰ تریلی در پروژه تونل غدیر استفادهشده است.
وی اضافه کرد: ۱۳۰ هزار مترمکعب معادل ۲۰هزار سرویس کامیون حجم خاکبرداری تونل غدیر و حدود ۱۱ هزار مترمربع عرشه سازی شده و ۹ هزار مترمربع طول دیوارهای نمایی تونل و کنار گذر رمپها است.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم چالشها و مشکلات این پروژه را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: وجود تأسیسات قدیمی زیر کد صفر و تداخل آن با اجرای پروژه روند پروژه را با مشکل و تأخیر روبهرو کرده بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این مسیر در جهت تکمیل یکی دیگر از رینگهایی ترافیکی سطح شهر که محور کمربندی را به هسته مرکزی شهر متصل میکند، نیز تأثیرگذار است.