آغاز فعالیت کارخانه «قند قهستان» پس از ۱۰ سال
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارخانه قند قهستان که اواخر سال ۹۲ به دلیل برخی مشکلات فعالیت خود را با حداقل ۱۵۰ کارگر متوقف کرده بود، از روز هشتم دی ماه فعالیت دوباره خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، واحد تولیدی «قند قهستان» واقع در شهرستان درمیان خراسان جنوبی که از ده سال پیش به دلیل مشکلات فعالیت تولیدی آن متوقف و تعطیل شده بود، با حمایت دولت و تجهیز اعتبار فعالیت خود را آغاز کرد.

یکی از کارگران سابق کارخانه قند قهستان در شهرستان درمیان خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون این کارخانه در اختیار بخش خصوصی است و در حال حاضر بطور کامل نوسازی و بازسازی شده است، گفت: سال جاری با سفر رئیس جمهور به شهرستان مرزی درمیان، این کارخانه و مسئولان مربوطه را مکلف نمود سریعا برای رفع مشکلات تولید در قند قهستان اقدام نماید.

او با بیان اینکه این واحد تولیدی گنجایش اشتغال حدود ۳۰۰ کارگر بومی منطقه را دارد، درباره وضعیت تولید کارخانه گفت: کارخانه قند قهستان ظرفیت تبدیل ۱۵۰ هزار تن شکر خام را دارد و در حال حاضر بخش خصوصی کارخانه با تامین منابع مالی و تهیه مواد اولیه تولید اقدام به فعالیت تولیدی مجدد کرده است.

وی با بیان اینکه چندین سال است مسئولان استانی پیگیر شروع به کار دوباره این واحد بزرگ قدیمی بودند و در این میان جدا از بیکاری ۱۵۰ کارگر، شمار زیادی از کشاورزان و پیمانکاران چغندر قند با مشکل روبرو شده بودند، افزود: در حالی هم اکنون با گذشت چندین ماه از واگذاری قند قهستان به بخش خصوصی، شاهد شروع بکار دوباره آن هستیم که از نهادهای دولتی و قضایی درخواست داریم بر واگذاری این واحد تولیدی نظارت کنند تا مبادا کارگران بعد از سال‌ها گرفتاری دوباره درگیر مشکلات مدیریتی شوند.

  • منبع خبر : ایلنا