آغاز حذف شرکت‌های پیمانکاری و قرارداد مستقیم شدن نیروهای شرکتی/ آزمونی در کار نیست
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
یک نماینده مجلس گفت: از این به بعد افراد از طریق آزمون به صورت متمرکز در کشور جذب خواهند شد و کسانی که در حال حاضر با شرکتهای پیمانکاری قراداد دارند، ساماندهی می‌شوند و قرارداد مستقیم با آن‌ها بسته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، حسین گودرزی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در خصوص تصویب کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: کلیات این طرح امروز در مجلس تصویب شد. طبق این طرح به کارگیری نیروی انسانی برای خدماتی که ماهیت بلندمت یعنی بیش از یک سال دارند و در حال حاضر از سوی شرکتهای موضوع ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در قالب شرکتی حجمی و عمرانی و تامین نیروی انسانی به کارگیری می‌شوند، ممنوع می‌شود.

گودرزی گفت: از این به بعد افراد از طریق آزمون به صورت متمرکز در کشور جذب خواهند شد و کسانی که در حال حاضر با شرکت‌های پیمانکاری قراداد دارند، ساماندهی می‌شوند و قرارداد مستقیم با آن‌ها بسته خواهد شد.

به گفته‌ی گودرزی، افرادی که الان در قالب نیروهای شرکتی فعالیت می‌کنند نیاز به آزمون ندارند و جذب می‌شوند.

گودرزی می‌گوید: شرکتهای واسط حذف می‌شوند به جز در مواردی که خدمات موقت و خاصی ارائه می‌دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که این طرح در مورد حذف شرکتهای پیمانکاری نفت نیز صدق می‌کند یا خیر، گفت: بله قرارداد کل نیروهای شرکتهای واسط حذف و قراردادها مستقیم می‌شود.

  • منبع خبر : ایلنا